Tratament pentru maini uscate

Cand simtiti ca nimic nu mai da roade cu craterele de pe maini incercati si asta: puneti doi pumni de orez, secara, grau sau ce aveti prin casa (cereala sa fie) in apa calduta, intr-un lighean. Cat stati sa va trageti sufletul un pic pe canapea jucati-va cu boabele, numarati-le, frecati-le usor de palme, de dosul palmei, etc. Amidonul va catifela pielea.

Puteti folosi si apa in care a fiert orezul pentru asta.

Iar daca spalati de obicei multe vase (ca mine), ar fi o idee buna sa purtati manusi de cauciuc in timpul asta. Mie nu-mi iese de fiecare data, fac asta mai mult cand imi ajunge cutitul la os. Dar daca stam sa ne gandim putin e logic ca detergentii de vase or sa degreseze amarnic si pielea, nu numai murdaria de pe oale.

..a, si mai trebuie sa spun ca trebuie sa beti multa apa? Ca degeaba incercam sa remediem din afara problema, daca nu o facem si prin alimentatie, somn suficient, seninatate…Dar stiu cum e cu teoria, stiu cum e si cu practica, asa ca facem si noi ce putem.

Acestea fiind spuse, ia sa ma duc eu sa-mi aplic tratamentul cu apa de orez…:-)

7 thoughts on “Tratament pentru maini uscate

  1. Salut!
    Astazi te-am descoperit, imi place foarte mult atitudinea ta fata de treaba cu sapunaritul (ce prioritati ai in crearea sapunurilor, faptul ca preferi sa „bibilesti” produsele si nu sa pierzi timp facandu-le reclama) si nu in ultimul rand familia ta. Posed si eu un Matei de doi ani si jumatate🙂

    Inca sunt la inceput cu cititul despre sapunurile homemade si nu cred ca ma voi complica sa-mi fac singura(partea teoretica imi place f tare, ca si motivatiile pt producerea homemade).
    Cred ca m-ar costa mult sa-mi achizitionez singura materia prima, pt doze mici, de uz familial, dar ceea ce am citit la tine, in cateva ceasuri, imi da mare incredere in persoana ta si am curaj sa iti comand, in ideea ca le faci exact cu aceeasi grija cu care le-as face si eu, pt noi🙂

    Deci mai studiez despre ce mi s-ar potrivi, ca deja sunt ametita de oferta bogata de aici, si mai vorbim pe parcurs, spor la handmade-uiala in continuare!🙂

    PS (de ce scrisesem aici defapt): ma intrebam de ce nu folosesti ceva sapun facut de tine (nu neaparat din cele cu ingrediente scumpe) pt spalat vase&co. Eu folosesc, de ani de zile, sapun de casa (reteta clasica) facut de soacra. Pt vase am, langa ghiuveta, o bucata solida de sapun, pe care dau cu buretele, sau chiar folosesc recent razatura de sapun (impreuna cu detergent 50-50) in masina de spalat rufe. Nu am avut niciodata probleme cu pielea si sunt intotdeauna extrem de multumita de rezultate.

    Felicitari inca o data pt blog! si mie imi plac f mult pozele, chiar si asa mai slabe, cum le spui tu (mi-a placut mult partea in care descriai cum iti ieseau pozele la inceput, cu cate o cratita, cate un picior🙂 ) tocmai pt ca nu se vor a fi comerciale sau laudaroase.

    • Doamne dar ce bucuroasa sunt ca descoperindu-ma tu pe mine m-ai facut sa te descopar si eu pe tine, cu blogul tau cu tot…m-am pierdut pur si simplu in el, scrii minunat, ne preocupa aceleasi subiecte, vorbim aceeasi limba. Ma bucur ca se confirma iarasi acel „cine se aseamana se aduna”. Eu scriu destul de bolovanos si stangaci, nu atat de curgator precum o faci tu, asa ca o sa reduc numarul cuvintelor spunandu-ti asa:
      1. zi-mi ce te intereseaza si iti trimit mostre (si din ce te intereseaza si din ce nu :-)) sa vezi daca intr-adevar va potriviti, voi si sapunul;
      2. Uita-te si tu ce coincidenta sau ce orchestrare divina: acum doua zile am facut primul detergent de vase din resturi de sapun, colturi, etc. Am fost super multumita. Pur si simplu sapun pus la topit, pe foc, cu un pic de apa. Chiar ma gandeam ca pentru cei mai fitosi as putea chiar sa fac un detergent de vase sub forma de gel, adaugand un pic de guma xanthan, niste otet, un pic de uleiuri esentiale…
      Ieri am folosit pentru prima oara in masina de rufe tot sapun razuit (mi-a iesit din greseala un sapun mai sarit din grafice la puterea de curatare, adica ar fi luat si pielea de pe noi). N-am folosit decat sapun. La programul cu temperatura de 30 de grade nu am avut rezultate satisfacatoare. Dar cu 60 de grade a spalat foarte bine, unde mai pui ca scapasem si de mirosul ala de detergent…
      Te astept sa revii. Te-as adauga si la „bloguri care imi plac”, dar inca nu stiu cum se face. Daca ma prind de chestie imi dai voie?
      Multumesc,
      Ligia.

      • :))
        Revin, acum am citit in viteza, sunt cu treburi.

        Nu stiu ce grad de hidratare lauzi tu la sapunurile alea dar complimentele tale (asa ne-fluide cum le spui tu) sunt de-a dreptul balsam🙂

        Si lasa, ca-i mai frumos (si mai folositor) ce mesterestu tu cu mainile, decat ce dau eu din „gura”🙂

        Incantata de cunostinta!🙂

  2. 🙂 Incepem cu sfarsitul …

    As fi onorata sa ma adaugi in blogroll🙂 ar trebui sa ai optiunea aceasta acolo de unde ai aliniat frumos, in partea dreapta a ecranului „”Articole recente”, „Arhive”, „Categorii” etc (la mine asa se face, cel putin).
    Foarte utila ar mai fi si optiunea de afisare a comentariilor recente, sa poata urmari cititorii daca le-ai raspuns la comentarii sau pe unde ai mai scris recent.
    Eventual sa mai faci si niste pagini extra (ai optiunea de pagini pe undeva), care sa te ajute sa te organizezi mai bine, de genul: aici vorbim despre produse, aici despre jurnal, dincoace despre floricele etc.
    Dar nu te stresa cu astea acum, eu ma avant mai repede, stiu ca timpul este greu de impartit, mai bine vezi tu de manufactura ca restul vin in timp🙂

    Dupa cum ti-am spus, si la mine a mers exceptional „sapunul bunicii”, la masina de spalat, tot 60 de grade, cu extra-clatire suplimentar (nu stiu daca era nevoie, asa mi-a spus logica)🙂

    Ma intrebam o chestie, poate ma lamuresti tu, esti mai avansata in domeniu: de ce nu putem folosi si pentru corp „reteta bunicii” de sapun de casa? Adica inteleg ca cele facute „la rece” sunt mai bune, asa prefer si eu, sa folosesc alimente/shmaxuri/zemuri cat mai crude, cat mai aproape de starea lor naturala, sa pot beneficia de cat mai multe proprietati de-ale lor(acolo unde este posibil si nu sunt daunatoare in starea cruda), nu sa le prelucrez (termic mai ales) pana le innebunesc, si isi pierd mare parte din proprietatile benefice. Dar la sapunul cu soda caustica si untura animala, ar fi daunator de folosit pentru corp sau doar neutru? iar sapunurile facute „la rece” vin cu imbunatatiri(pe care nu le contest)? doar o curiozitate, poate ma lamuresti, te rog, daca sti.

    Ideea cu detergentul-gel de vase, mi se pare foarte buna, go for it, sunt sigura ca va avea succes.
    Trebuie sa nu uit ca ma intereseaza si deodorantul de la tine (am citit fugitiv de el), de trecut pe lista, la cerebel🙂

    Inca nu m-am lamurit exact ce ma intereseaza de la tine in materie de sapunuri (multe🙂 ), nu sta dupa mine ca s-ar putea sa mai dureze o vreme🙂 deocamdata imi place foarte mult ca ne conversam.

    M-am bucurat ca ai gasit timp (stiu cat de greu se gaseste) sa mai scri si despre tine, nu numai despre produse, imi place sa aflu lucruri si despre omul/viata din spatele „afacerii”. Imi placuse si pana in postul cu ganduri, acum imi place si mai si🙂

    • Daca tu ai probat pe pielea ta sapunul bunicii si ti se pare OK, nu-ti lasa senzatia de piele care te strange dupa dus, nu usuca, etc…go ahead, foloseste-l. Cred ca oamenii nu-l mai folosesc unu la mana pentru ca nu prea mai sunt bunici de-astea care sa faca sapun si doi la mana pentru ca suntem cam snobi si ni s-o parea sub demnitatea noastra sa folosim ceva asa de umil (mai bine, scuzati expresia, „punem botul” la reclame care spun ca pina la 99 la suta din femei au simtit nu stiu ce efecte miraculoase folosind Dove sau alte minuni). Nu stiu daca bunicile astea folosesc o reteta anume sau fac sapunul punand ingredientele „din ochi”. Stii cum e la tara, e pacat sa se arunce ceva. In plus, ma gandesc ca el e facut anume sa curete murdaria de pe haine si maini muncite, deci ar avea un ph destul de mare. Noi, astia care facem sapun la rece, ne dam peste cap sa ne iasa un sapun cu un ph cat mai bland, exista calculatoare care iti dau orientativ valorile in care s-ar incadra sapunul daca pui o anumita combinatie de uleiuri, etc.
      Iar cu blogul asta dezorganizat al meu…nu ma descurc si pace. Nu stiu daca e o limitare a mea sau a versiunii de wordpress (caci la rastimpuri imi tot propune sa o updatez…cu bani :-)). Dar am stat in mai multe seri pina am adormit pe calculator si tot nu i-am dat de cap. Trebuie sa cer ajutorul cuiva, nu stiu cui.
      Pina una alta mai bine da-mi adresa ca iti trimit eu ce sapunuri cred. In primul rand ala cu ulei de neem, pentru par. Am citit povestea cu parfumul dragostei. Nu miroase nici asta a roze, dar pe cuvantul meu ca e minunat pentru podoaba capilara si nu numai.
      Si mie-mi place ca ne conversam. Simteam nevoia de prieteni noi, de comunicare pe bune. La noi aicea, la Bucuresti, ne mananca cineva timpul.Numai cat strabati orasul asta pina la serviciu… N-apucam sa ne vedem nici daca stam la 10 minute de mers pe jos. Am luat-o razna rau…

Lasă un răspuns

