Micul Brezelius se intoarce :-)…

Mi-am insirat iarasi spatulele, paharele Berzelius si ingredientele necesare cu placerea copilareasca de care v-am mai povestit si m-am apucat de „combinatii”.

Sa va prezint, dar, ce-a iesit. In cosulet avem 2 tipuri de stick-uri hidratante pentru buze si 3 tipuri de antiperspirante. Zic antiperspirante pentru ca nu stiu sa numesc altfel, intr-un cuvant, un deodorant care sa impiedice mirosul urat al transpiratiei. Deodorantele astea , spre deosebire de multe produse nesanatoase din comert, neutralizeaza doar dezvoltarea bacteriilor, dar nu blocheaza porii si lasa corpul sa se racoreasca, transpirand, cum e si normal. Sa le luam pe rand:

1. Deodorant stick 

Contine:

  • unt de shea, hidratant;
  • amidon de porumb, cu rol absorbant;
  • bicarbonat de sodiu, cu rol antibacterian;
  • uleiuri esentiale de tea tree (antibacterian), rozmarin (antibacterian, dezinfectant) si lavanda (antiseptic, calmant). Am ales aceste uleiuri pentru ca sunt foarte bine tolerate de piele, dat fiind ca zona cu care vin in contact este una destul de sensibila. In plus, combinatia de arome zic eu ca e potrivita pentru ambele sexe.
  • vitamina E, care are rolul de conservant natural si, in plus, hidrateaza;
  • ceara de albine, ca sa lege compozitia.
(Putem alege si alta combinatie de uleiuri esentiale, daca doriti)

Se aplica o cantitate mica, se maseaza usor pina ce pielea absoarbe pelicula de deodorant (o sa simtiti un pic la degete granulele de bicarbonat). Eu n-am observat sa ramana pete albe pe haine din cauza bicarbonatului sau a amidonului. Dupa cum mi-au marturisit mai multe persoane care l-au incercat, chiar este eficient: o singura aplicare dimineata ajunge pentru ca toata ziua sa mirosim decent🙂


2. Deodorant roll-on cu piatra de alaun 

Contine:

  • Piatra de alaun, pentru binecunoscutele sale efecte antibacteriene, astringente si cicatrizante. O bucata de piatra de alaun in sine poate fi folosita ca si antiperspirant, utilizarea ei fiind fara „pericole”, ba chiar recomandata dupa epilare. Pur si simplu roca ar trebui umezita si apoi frecata usor de piele. Eeeei, dar e mai comod cu un roll-on totusi, nu?;
  • Apa de hamamelis,  cu efect tonic, astringent şi purifiant;
  • apa plata;
  • ulei de struguri, hidratant:
  • emulsifiant derivat vegetal (din uleiuri de palmier, rapiţă, floarea soarelui) ce permite realizarea compoziţiilor lejere cu textură non-grasă, care se absorb uşor în piele;
  • guma xantan (este un agent de îngroşare şi gelifiant de origine vegetală, produs printr-un procedeu matural de fermentare de bacteria Xanthomonas campestris din zaharuri şi melasă).
  • Conservant cosgard -este de origine sintetică dar este unul dintre puţinii conservanţi autorizaţi de către Ecocert. Asigura o durata de valabilitate a produsului de 3 luni.
  • uleiuri esentiale de  tea tree (antibacterian), rozmarin (antibacterian, dezinfectant) si lavanda (antiseptic, calmant). Am ales aceste uleiuri pentru ca sunt foarte bine tolerate de piele, dat fiind ca zona cu care vin in contact este una destul de sensibila. In plus, combinatia de arome zic eu ca e potrivita pentru ambele sexe.
(Putem alege si alta combinatie de uleiuri esentiale, daca doriti)

Se absoarbe usor in piele, calmeaza, hidrateaza , nu permite dezvoltarea mirosurilor urate. E foarte usor de folosit si eficient.

3. Deodorant roll-on cu bicarbonat

Contine:

  • Bicarbonat de sodiu, cu rol antibacterian;
  • Amidon – absoarbe surplusul de transpiratie;
  • Apa plata;
  • Guma xantan (este un agent de îngroşare şi gelifiant de origine vegetală, produs printr-un procedeu matural de fermentare de bacteria Xanthomonas campestris din zaharuri şi melasă);
  • Conservant cosgard -este de origine sintetică dar este unul dintre puţinii conservanţi autorizaţi de către Ecocert. Asigura o durata de valabilitate a produsului de 3 luni;
  • Uleiuri esentiale de tea tree (antibacterian), rozmarin (antiseptic) si ylang-ylang (regulator seboreic, cu aroma dulce, senzuala).

Este un gel care se absoarbe usor si protejeaza eficient.

(Putem alege si alta combinatie de uleiuri esentiale, daca doriti)

4. Stick-uri hidratante pentru buze cu vanilie sau caise

Ambele contin aceleasi ingrediente in cantitati usor diferite:

  • unt de shea – foarte emolient;
  • ulei de migdale dulci – patrunde usor in piele si hidrateaza puternic;
  • ceara de albine – confera stabilitate si textura stick-ului, ramane pe buze ca un film protector;
  • vitamina E – cu dublu rol, atat de conservant cat si de ingredient emolient, hranitor;
  • extract CO2 de vanilie sau extract de caise.

Eu marturisesc ca n-am avut in viata mea un stick mai eficient, mai placut mirositor si mai natural decat acestea.

Si mi-am mai facut si pasta de dinti de care sunt foarte multumita dar n-am gasit pe nicaieri recipient care sa corespunda unui astfel de produs…asa ca nu va arat deocamdata.

Mai spun doar ca sunt foarte multumita ca am inceput sa merg pe drumul asta de a prepara pentru mine si prieteni cateva din cele necesare pentru igiena. Calitatea este cu totul alta. Iar de satisfactia mea sa nu mai vorbim…:-) 

24 thoughts on “Micul Brezelius se intoarce :-)…

  1. Eu am comandat un antiperspirant cu bicarbonat de sodiu si uleiuri esentiale delamaie si melissa, sunt foarte incantata de el, are toate ingredientele unui antiperspirant ideal, sa te dai cu el dimineata si sa mirosi decent dupaamiaza, are un miros discret de placut si o textura fina pe piela. Si fff important nu pateaza!!!!!!Eu vin dupa o experienta in care am incercat o gramada de produse din comert care fie imi patau rufele fie imi faceau iritatii urate datorita faptului ca am alergie la produsele care contin aluminiu, ce sa mai comentez despre rezistenta pe parcursul zilei. Si pentru ca stiam ca bicarbonatul de sodiu este un antibacterian ideal m-am gandit ca un antiperspirant pe baza acestui ingredient este util. Asa si este, eu il recomand! Iulia

  2. Vreau si eu sa-ncerc stick-urile antiperspirante😀 Am piatra de alaun, dar dupa ce-am nascut, mi se pare ca nu prea mai face fata, uneori (stiam ca pe perioada sarcinii se transpira mai mult, dar in fine…)
    Scuze, n-am mai sunat pt ca Ady a avut o saptamana destul de aglomerata. Dar sapt care vine, „il stresez” sa va-ntalniti😀

    • Stai linistita…daca am eu drum inspre zona voastra va zic, sa mai scurtam distanta.
      Pentru tine as putea sa fac un antiperspirant la care sa elimin uleiurile esentiale, stiu ca vrei sa fie ceva sigur pentru cea mica, desi un pic de tea tree si de lavanda, ca sa intareasca efectul antibacterian, nu cred ca i-ar face nici un rau. Sau daca pur si simplu ai ramas tu, dupa sarcina, un pic mai sensibila la mirosuri renuntam la UE si gata.

      • O sa incerc unul cu UE si daca nu mi-e ok, il pasez sotului si iau unul fara UE, ok?😉

      • OK. Vrei unul lichid (mai usor de folosit) sau solid (pe care tre’ sa-l mai intinzi tu putin cu degetele ca sa intre bine in piele)? Abele sunt eficiente, cel lichid necesita un pic (15 picaturi) de conservant cosgard (http://www.elemental.ro/618-cosgard-conservant-cosmetic.html) fiind apos, celalalt nu are. O sa-l fac, cum spuneam, cu tea tree si lavanda.Am nevoie sa-mi spuneti cu o seara inainte sa ma vad cu sotul tau de care vrei, sau macar dimineata, sa il pot prepara pina dupa-amiaza.
        Cu crema solara n-am mai avansat, dar nici nu prea e cazul deocamdata, nu?🙂

      • Eu ma gandisem la cel solid (stiu ca trebuie sa-l mai intind putin, asa faceam si cu cele din comert pe care le luam inainte sa trec pe chestii naturale).

  3. Ne place stick-ul antiperspirant. Are un miros destul de puternic (pt mine), dar e ok. L-a incercat si Adi (aseara a avut si concert) si mi-a zis ca a fost ok. Despre miros, a zis si el ca e puternic, n-a spus ca-l deranjeaza, a zis doar ca e fresh. Singura mea teama e sa n-o deranjeze pe Clara… Pana acum nu mi s-a parut ca da semne in acest sens…🙂

    • Eu sper sa nu o deranjeze pe Clara; tea tree si lavanda sunt utilizate chiar si in produsele pentru bebelusi in concentratii mici, sunt considerate ca sigure, nealergizante. In plus, mie una mi se pare ca mirosul dispare destul de repede de pe piele, odata aplicat deodorantul, Dar daca e ceva imi spui si reformulam reteta🙂
      Multumesc mult ca mi-ai dat feed-back atat de rapid, m-ai scutit de multe framantari…

      • 🙂 M-am straduit sa raspund cat mai repede😀
        Da, asa e, mirosul puternic nu persista, am uitat sa precizez. Intr-adevar, dispare destul de repede🙂
        Cred ca ramanem pe combinatia asta… Oricum, mai vorbim despre stick-uri antierspirante cand e asta pe terminate🙂

  4. Client pentru totdeauna in cazul antiperspirantului. Nu stiu altii cum sunt:)), dar eu chiar n-am simtit nevoia sa mai masez (am facut asta primele dati). Un infim neajuns – ca a lasat dungi pe o bluza neagra. La o simpla umezire (cu mainile) a disparut orice urma si nu a revenit. Si ma simt atat de bine ca nu mai bag aluminiu in mine:)))
    p.s. -stickul de buze – e vedeta de pe biroul meu (i-am pastrat si fundita)

  5. Si mai vrem:
    una bucata deodorant stick (nu-mi dau seama cand se va termina, dar cred ca in curand :D)
    si un roll-on pt Adi pt ca n-are rabdare sa intinda stick-ul pe piele :))
    Nu stiu pe care sa-l aleg :)) Ii trebuie ceva pt transpiratie abundenta, mai ales la concerte😀
    Ca miros al deodorantului, el a fost ok cu tea tree si lavanda. Deci poti sa pui linistita uleiurile astea. Ce zici? Ar fi mai indicat roll-on-ul cu bicarbonat?

    • As zice ca Adi sa-l incerce pe cel cu apa de hamamelis (cu efect astringent) si piatra de alaun (cu efect antibacterian). Plus uleiurile esentiale respective -ar trebui sa faca fata.
      Daca nu…cel solid+masat e singura solutie…:-)

  6. Pingback: Deodorant cu salvie si portocale | Sapun bun

Lasă un răspuns

