Ce vraji a mai facut nevasta mea, Sofica

Sofica fiind eu, varianta romaneasca a Samanthei…:-)

Stiu ca sunt dezorganizata cu blog-ul asta si ca e greu sa intelegeti ce sapunuri mai am si de care nu mai am, care sunt gata de folosit si care mai trebuie sa stea la uscat. Pina ma organizez eu puteti fara grija sa-mi scrieti si sa ma intrebati. Pe cuvant. Ca va raspund, cu drag, la fiecare.

Acum, recunosc, sunt in mare verva cu facutul deodorantelor, dar nici de sapun nu am uitat.

Am mai facut niste sapunuri care sunt doar mici variatii ale unor retete care am vazut ca au placut deopotriva si voua si mie. De pilda, in gama celor cu lapte de capra am facut unul cu patchouli, sa fie si ceva cu aroma mai masculina. Se vede ca inca mai este umed in centru, e de-abia taiat:

Iar aceluiasi „consacrat”  sapun cu lapte de capra i-am adaugat seminte de mac, ca sa-l fac usor exfoliant (i-am pus si ulei esential de roinita):

Am refacut si sapunul cu pudra si unt de cacao exact asa cum il stiti (pentru ca a fost foarte apreciat🙂 si ma bucur):

Am incercat ca la aceeasi reteta de sapun cu cacao sa mai adaug si niste migdale crude rasnite pentru un efect de gomaj. Dar cred ca migdalele au fost prea fin rasnite sau am pus prea putine…E inca prematur, sapunul e abia scos din forma si taiat, n-am apucat sa-l folosesc, dar feeling-ul meu e ca n-or sa se prea simta migdalele alea…

Am incercat o noua reteta de sampon solid, de data asta cu ulei de neem, foarte bun pentru regenerarea parului (e foarte completa descrierea celor de la elemental, de unde am si cumparat uleiul http://www.elemental.ro/149-ulei-de-neem-bio.html). Am mai pus si argila de Raciu, pentru ca e foarte bogata in minerale si oligoelemente binefacatoare, purifica si hraneste. In plus, am adaugat ulei esential de ylang-ylang pentru ca si el stimuleaza cresterea parului si il face mai usor de descalcit si pieptanat si ulei esential de patchouli, pentru efectul sau regenerator. Pe linga efectele lor benefice, m-am gandit ca aroma destul de puternica a acestor uleiuri esentiale o sa acopere mirosul oarecum neplacut al uleiului de neem. Inutil de spus ca samponul contine si o mare cantitate de ulei de ricin, care este deja renumit pentru capacitatea sa de fortificare a parului; mai contine, bineinteles, hranitorul ulei de masline si decoct de rozmarin si urzica. Mi-a spus cineva ca samponul solid cu rozmarin, ricin si tea tree s-a topit foarte repede; era intr-adevar mai moale, de la atat ulei de ricin. In cazul samponului asta de fata nu cred sa mai fie cazul, are o compozitie mai echilibrata si zic eu ca e bun pentru toate tipurile de par (mai putin al copiilor). Iata-l:

Sa va mai spun ca ultimele 3 dati mi-am spalat parul cu sapun de galbenele, https://sapunbun.wordpress.com/2012/02/26/sapun-natural-cu-galbenele/. Nici macar n-am mai pus otet in apa de clatire si rezultatul a fost foarte bun. Stiu ca multa lume nu prea se da in vant dupa clatitul cu otet, deci la asta cu galbenele merge si fara pasul asta.

Ultimul sapun pe care vi-l mai povestesc acum e unul simplu si bun, cu ingrediente modeste dar eficiente.  Nu mi-am botezat pina acum sapunurile, cum am vazut ca se practica, dar astuia cred ca o sa-i spun Sanziana. E un fel de sapun de Castilia (in mod normal la sapunul de Castilia se foloseste doar ulei de masline). Pe linga ulei de masline in proportie de 70% am mai pus si ulei de cocos, pentru spumare, lapte de ovaz, macerat uleios de sanziene, detoxifiant (mai multe detalii despre sanziene puteti citi aici http://www.formula-as.ro/1999/369/medicina-naturista-25/florile-magice-ale-verii-sanzienele-galium-verum-676). Am folosit pentru acest sapun ulei esential de busuioc (dezinfectant, antibacterian) si de roinita(efect relaxant):

Pozele sunt urate, stiu, n-am nici aparat bun, nici stiinta prea mare sa le asez intr-o lumina si un context favorizante, nici timp nu prea am (mai degraba mai fac sapun decat sa stau sa bibilesc atat la fotografii).

Dar sapunul, cum ii spune si numele, e bun🙂

Lasă un răspuns

