Sampon cu rozmarin, ulei de neem, argila si ylang-ylang

…sau sapunul-minune de folosit din cap pina in picioare.

Uleiul de neem este o descoperire recenta si tare ma bucur de cunostinta. Nu miroase el prea frumos, insa inchide in sine atatea virtuti ca eu, una, ii trec cu vederea acest mic neajuns. In plus, ne putem ajuta de uleiurile esentiale placut mirositoare pentru a masca izul cu personalitate al neem-ului: in combinatie cu patchouli si ylang-ylang, sau cu uleiuri esentiale de citrice ori menta rezulta o aroma chiar interesanta.

Uleiul de neem este folosit in India cu 2000 de ani i.H. Conţine peste 100 de componente chimice si are aplicatii multiple: pe piele, ten, scalp, acnee, eczeme, psoriazis, mătreaţă, arsuri, răni, negi, herpes, erupţii cutanate, căderea părului. Nu degeaba i se spune „tamaduitorul tuturor bolilor”.

Foarte mult imi place acest sapun. Lasa parul stralucitor, usor de pieptanat (n-am mai avut rabdare sa-l clatesc si cu solutia cu otet si a fost OK, chiar si asa). Iar pielea ramane extrem de catifelata.

Ingrediente:

  • uleiuri saponificate de masline, cocos si ricin;
  • decoct de rozmarin, cu rol purificator;
  • argila albastra de Raciu, cea mai bogata in oligoelemente si minerale argila de pe la noi, cu rol detoxifiant si hranitor;
  • ulei de neem;
  • ulei esential de patchouli (stimuleaza cresterea firului de par) si ylang-ylang(regenerator, lasa parul usor de pieptanat).

Va fi gata de folosit cam in3  saptamani, pe la  jumatatea lui iunie.

7 thoughts on “Sampon cu rozmarin, ulei de neem, argila si ylang-ylang

      • Ti-am trimis un mail pe joi sau vineri, nu l-ai primit? Am tot asteptat o veste de la tine, sper ca nu te-am suparat cu ceva ce am scris pe acolo, asta in cazul fericit in care a si ajuns la tine🙂

  1. As vrea si eu o bucatica, daca mai ai😀 N-am folosit niciodata sampon solid, asa ca nu prea stiu ce si cum (am nevoie de niste instructiuni :D), dara daca zici ca nu mai e nevoie nici de clatire (nu prea am timp de multe chestii d-astea :D) as incerca sa vad cum e

    • E nevoie de o singura „samponare”, pur si simplu freci sapunul de parul ud si mai dai cate un pic de apa din cand in cand pe plete pina obtii o spuma densa. Masezi cat ai rabdare si clatesti.
      Sunt rezultate mai bune daca faci si clatirea cu otet, parul straluceste, nu se mai ingrasa asa de repede, e bun si anti-matreata,otetul actioneaza ca un balsam. Ca sa-ti fie mai usor cu clatirea poti sa-ti pui apa cu o lingura de otet intr-o sticla de 2 litri, torni pe par si gata.
      Merge si fara clatire. Iti pun o bucata mai micuta si daca mai am si din cel cu urzica iti dau si dintr-ala sa testezi, vezi care ti se potriveste mai bine.

  2. Am venit sa dau cu semnatura la neem🙂
    Il folosesc de prin iunie (doar pe par) si imi place foarte tare. Zici tu de miros, dar numai rozmarinul se simte(si alte ierburi, nu ma pricep🙂 ), si e asaaaa de placut!🙂
    Deci sapunul spala foarte bune, face spuma densa fara sa insisti foarte mult, eu dau totusi de doua ori cu el.
    Lasa parul foarte curat dar ferm.
    Cu matreata (si seboreea) … eu am avut problema asta dintotdeauna. De aproape doi ani ma spalam numai cu sapun cu sulf, de nevoie, nu de placere. Nu o sa spun ca neem-ul asta mi-a rezolvat problema, dar e prietenos. In prima luna s-a comportat f bine, apoi au venit caldurile foarte mari si a trebuit sa reintroduc si sap cu sulf, adica samponez o data su sulf, clatesc bine, si apoi inca o data sau de doua ori cu neem.
    Cel mai dubios a fost ca dupa doua-trei sapalari cu neem, a inceput sa mi se … onduleze parul🙂 Eu am zis ca e de bine asta :))
    Cu cazut de par … inca nu ma pot pronunta, mai astept o luna-doua.
    So … nota 10 de la mine, pt samponul asta. Mie imi place mult tocmai ca e solid🙂

Lasă un răspuns

