Sapun natural cu ovaz, unt de shea si fenicul

Feniculul e o planta foarte aromata, care, din pacate,  se foloseste la noi, romanii, doar de catre mamici (pentru stimularea lactatiei -sunt sigura ca ii cunoasteti aceasta latura foarte bine :-)) 

…sau…mai facem cunostinta cu ea atunci cand suntem nevoiti sa folosim o pasta de dinti fara omniprezenta menta (care nu e admisa in cazul tratamentelor homeopate). Feniculul da pastei de dinti respective un gust dulceag, foarte proaspat si nu atat de agresiv precum izma.

Mediteraneenii o consuma foarte des la masa (prin Italia, acu’ cateva secole, cand imi vizitam niste prieteni am mancat si eu prima data si am ramas uimita de gustul ei atat de bun).

Nu va pot zpune ce bucuroasa am fost cand am vazut ca mi-au rasarit si mie cateva fire de fenicul in gradina…initial le-am confuntat cu mararul…acum le ingrijesc cu si mai maaare atentie🙂

Folosit extern, feniculul este purifiant, echilibrant cutanat ,deci, il pot folosi cu incredere cei cu tenul problematic, cu tendinte de ingrasare.

Efectul purifiant al feniculului este sustinut si de cel al spirulinei adaugate in sapun (care da si culoarea verde, normal :-)):

Ingrediente:

  • ulei de ricin – este un emolient natural care stimuleaza productia de colagen si elastina ce contribuie la hidratarea si mentinerea umiditatii pielii. In plus, acidul ricinoleic continut de acest ulei ajuta la prevenirea aparitiei acneei si eczemelor. De asemenea, previne si trateaza infectiile fungice (cum ar fi, de exemplu “piciorul atletului” -denumire care poate sa ne induca in eroare dar de fapt se refera la ciuperca aceea responsabila de mirosul urat al picioarelor la unele persoane). Folosesc uleiul de ricin in aproape toate sapunurile mele;
  • unt de shea. Este foarte bogat in acizi grasi precum acidul stearic si oleic. Aceste substante sunt indispensabile epidermei, ajutand la mentinerea unui nivel optim de hidratare, oferind astfel elasticitate pielii. Untul de Shea contribuie la refacerea echilibrului natural al pielii prin stabilizarea continutului de lipide din celulele epidermei;
  • ulei de masline. Datorita continutului ridicat de in acizi grasi, neasaturati, (precum acidul linoleic, un compus care nu este produs de organism), uleiul de masline este un foarte bun hidratant;
  • unt de cocos.  Este iarasi un unt vegetal intens hidratant, bogat in antioxidanti (care poate ajuta la vindecarea rapida a taieturilor, juliturilor si zgarieturilor). Este si un antibacterian excelent;
  • ulei de palmier, care asigura parte din coeziunea sapunului, ca sa nu ni se sfarame in maini;
  • NAOH, responsabila de saponificarea uleiurilor, proces in care se elibereaza glicerina naturala. Soda nu se mai regaseste in produsul final absolut deloc. Se foloseste o cantitate atent calculata, astfel incat sa ramana si o marja de siguranta de uleiuri nesaponificate iar sapunul sa aiba un ph cumsecade;
  • spirulina, purificatoare, tonifianta si hranitoare;
  • ulei esential de fenicul.

One thought on “Sapun natural cu ovaz, unt de shea si fenicul

  1. Bai ce comoara aveam peste gard, si nici nu stiam!!!
    Imi place foarte tare mirosul, mai mult decat cel de marar🙂 Si eu le confundam, si nu stiam de unde miroase „mararul” ala altfel🙂
    La mancare nu l-am incercat, ia sa aprofundam subiectul …🙂

Lasă un răspuns

