Crema de protectie solara, unguent pentru zona scutecului si balsam repelent de insecte. NATURALE :-)

Nu e nimic mai placut si mai motivant pentru mine decat sa ma crediteze prietenii, apoi prietenii prietenilor,  si sa ma intrebe/roage in felul urmator: „Tu ai putea sa-mi faci o crema de protectie solara?” sau „As vrea sa-mi preparati dumneavoastra o lotiune antitantari pentru cea mica”.

De hatarul prietenilor m-am apucat eu sa fac sapun la rece  in varianta extinsa, nu doar pentru nevoile familiei mele; si iata ca tot de hatarul lor m-am apucat sa-mi cumpar pahare Berzelius si cantar de precizie si termometru si tot felul de ingrediente naturale ca sa fac creme, lotiuni, deodorante. Cumsecade cu pielea si ele, ca si sapunurile mele.

Asa ca aseara mi-am luat avant si dupa ce au adormit cele doua elemente perturbatoare (de aproape 4 si aproape 2 ani) m-am apucat de „combinatii”🙂

Am inceput cu unguentul antitantari, pentru care ma rugase o mamica a unei fetite de 2 ani. E doar parerea mea ca niciodata n-au fost mai dezlantuiti tantarii ca in vara asta?

Eu folosesc pentru protectia celor mici cate-o picatura de ulei de menta sau citronella, aplicata pe undeva pe hainute, pe guler de exemplu, si tantarii stau la distanta. Dar daca mai uit si ii prinde seara pe copii pe-afara fara picatura respectiva aplicata corespunzator e prapad.  Ciupitura se trece foarte greu pentru ca ei o tot rup cu unghiile, din cauza mancarimii, cu toate ca folosim mixtura mentolata pentru calmarea senzatiei.

In cazul unguentului antitantari de fata ingredientul cheie, cu proprietati repelente, este minunatul ulei de neem . Pe linga el, am mai folosit ulei de galbenele, ceara de albine, vitamina E si cateva picaturi de ulei esential de eucalipt si de tea tree pentru ca sunt tolerate fara probleme si de catre copii, mai ales in proportie atat de mica. Uleiurile esentiale sunt adaugate pentru a masca mirosul oarecum neplacut al uleiului de neem si pentru proprietatile lor antiseptice.

Aseara am turnat amestecul caldut in recipient si acum se prezinta foarte bine: are consistenta unui unt moale, va fi usor de aplicat, prin masare, pe zonele expuse „atacului” tantarilor.

Vitamina E adaugata pe post de conservant ar trebui sa asigure lotiunii un termen de valabilitate de 6 luni in conditii de pastrare la rece.

A doua crema preparata a fost cea protectoare/reparatoare pentru zona scutecului. Tot la rugamintea unei mamici, pentru fetita ei draga. Am stat amandoua si am pus cap la cap formula cremei; cred ca o dupa-amiaza intreaga ne-am tot conversat despre lanolina, bisabolol, ulei de galbenele, oxid de zinc. Si despre cum ai putea sa cumperi de la farmacie lucruri care sa iti faca mai mult rau decat bine, cum ar fi lanolina cu pesticide.

Multumesc, Mihaela, ca m-ai pus la treaba.

Pentru crema aceasta am folosit cam 40% unt de shea, 30-40% ulei de galbenele, 10 % lanolina, 10 % oxid de zinc, ulei de migdale dulci si vitamina E drept conservant. Aseara, dupa ce am mixat toate ingredientele, am testat crema pe mana si vreau sa spun ca am simtit aproape instantaneu o senzatie placuta, de calmare; iar lanolina a catifelat pielea ca prin magie.

O singura emotie am avut vazand cum se prezinta crema: ca va fi prea moale, ca va curge. Si intr-adevar, s-a mai intarit putin peste noapte, dar are consistenta unei emulsii intre demachiant si mixtura mentolata preparata la farmacie. E prea lichida. Un graunte mic de ceara curata va rezolva perfect problema: va lega un pic totul, atat cat sa faca aplicarea cremei mult mai usoara.

Altminteri crema e matasoasa, pe piele ramane o pelicula foarte fina, departe de noi senzatia aceea de „imbacsit”. Si nu cred ca grauntele de ceara in plus va schimba lucrul acesta.

De fapt, mi-ar placea ca si crema pentru zona scutecului sa aiba consistenta cremei de protectie solara pe care am preparat-o tot aseara. Crema ce contine: unturi nerafinate de shea si cacao, ulei de galbenele (macerat in ulei extravirgin de masline), ulei de migdale dulci, presat la rece, oxid de de zinc, ceara de albine, extract CO2 de morcov si vitamina E.

Crema contine 30% oxid de zinc, care ii asigura cremei un factor de protectie de 30 (ceea ce inseamna 97%). Particulele de oxid de zinc reflecta razele solare, asemenea unor mici oglinzi, oferind protectia UVB, UVA1 si UVA2; asta  spre deosebire de filtrele solare chimice, prezente in majoritatea produselor de „protectie” solara de pe piata, care absorb o parte din razele UV.  Puteti sa cititi un articol foarte interesant si complex despre protectia solara aici.

Indicele de protectie al cremei de fata este de fapt un 30+, pentru ca efectul oxidului de zinc se cumuleaza cu cel al untului de shea si de cacao folosite, fiecare in parte avand, in sine, un FPS de 6+. In plus, extractul de morcov si vitamina E ofera si ele protectie solara prin conţinutul lor bogat de carotenoide şi antioxidanţi.

Este o crema onctuoasa din pricina untului de cacao si de shea, bogate in substante nutritive, parfumata discret doar de extractul cu miros dulceag de morcov si de aroma untului de cacao. Se poate si parfuma usor cu uleiuri esentiale blande si neaparat sigure pe plaja (in sensul de a nu fi fotosensibilizante, cum sunt uleiurile de citrice, de exemplu; sigure de folosit ar fi lavanda, roinita, dar eu as zice ca e mai bine fara, totusi)  Trebuie intinsa bine pe piele, lucru usor de „vizualizat” datorita pigmentului portocaliu din extractul de morcov; daca e bine intinsa nu raman nici urmele albicioase specifice cremelor ce contin oxid de zinc.  Consistenta e foarte OK, potrivit de fluida pentru a o pastra in flacon gen „demachiant”. Daca o pastrati la frigider se intareste destul de mult si nu o mai puteti scoate din flacon, asa ca cel mai bine ori scoateti flaconul cu cateva ore inainte de folosire din frigider, ori pastrati crema la temperatura camerei (mai ales in perioadele cand o utilizati de cateva ori pe zi, cum ar fi in concediu la mare, de ex.)

O sa revin, bineinteles cu detalii.

Toate cele bune tuturor.

26 thoughts on “Crema de protectie solara, unguent pentru zona scutecului si balsam repelent de insecte. NATURALE :-)

  1. Wow! Ai mai avut timp si sa „povestesti” ce si cum?!…🙂 Multumim mult!😀
    Noi suntem maine in oras, pe la Universitate intre 5.30 si 7-7.30, poate chiar si mai tarziu. Tu cum stai cu programul?
    Trucul asta cu uleiul de menta il pot incerca si eu pt copila mea?

  2. E ceva frumos de vazut pe la Universitate? Vin si eu!!! Ca am vazut ca mergeti la festivaluri faine cu mic, cu mare.
    De menta se zice ca nu se foloseste la copiii mici. Si nici pe timpul alaptarii. Nici citronella nu e sigura in perioadele astea. Eventual poti folosi ulei de neem, ca e safe si pentru ea, dar pateaza. Ar merge sa il aplici pe niste plasturi pe care sa-i lipesti de hainute.
    Pentru crema solara am niste flacoane de 75ml. E OK cantitatea asta?

    • Da, e ok cantitatea de 75ml. Nu e nimic nou de vazut la Universitate😦 avem treaba pe-acolo, ca sa zic asa🙂 Adica eu merg la fizioterapie sa-mi puna la loc niste vertebre cervicale, iar copila si tatal ei stau pe-aproape :))
      Ulei de neem, chiar n-am si nici nu vred ca am timp sa fac pana plecam vineri la mare. Dar am plasa de tantari si sling😀. Sper sa ne descurcam🙂

  3. A….cunosc treaba cu vertebrele astea, nici ale mele nu sunt la locul lor…
    Vorbim la telefon si ne intalnim, sa-mi spui cand e mai bine sa vin sa te vad si pe tine🙂
    O sa-ti aduc cremele si deodorantul, da? Cu stocul la sapunuri sunteti inca OK sau mai trebuie si el suplimentat?

  4. Ce de vesti buuuune🙂
    De scutece nu mai am grija deja de o vreme😀 iar ideea cu „picatura” mi se pare extraordinara, o sa testez, poate comand si crema cu totul, Matei este excat genul care face bube mari de la orice insecta, si le rupe si dureaza mult pana se repara.

    Ma abonez si eu la un tub de anit-soare dar poate-mi faci de 750ml, cu 75 n-am ce face :)))
    Mai intai sa vad ce-mi fac copiii, Matei pare sa confirme un oreion, e umflat ca un buldog😦 nu stiu de pe unde l-a adunat. Probabil va face si dra, deci vreo doua-trei sapt mai pe langa casa.

    Pacat ca nu te-ai organizat mai repede cu crema de plaja, ne-ar fi folosit acum doua sapt. Ne-am dat cu un Elmiplant de 50+ parca, si pe langa „darele albe” si pielea imbacsita, nici nu mi se pare ca a protejat mare lucru, adica nu ne-am ars dar ei sunt destul de negri, fata de zonele pe unde au stat cu tricourile de baie cel putin … Sunt in degradeuri, fiecare dupa cum a fost imbracat/uns si de catre cine (parintii nu prea au fost sarguinciosi la dat cu crema, care cadea pe mana lor, iesea mai „caramelizat” la finalul zilei de plaja),
    Unii pricep mai greu ca pielea copiilor trebuie protejata, atat prin crema cat si prin expunerea redusa, nu pana la 12 cum stateau ei …

    Oricum, ne prinde bine o crema buna de plaja, pt restul verii, au o facilitate la o piscina excelenta, unde merg cu Buni, se distreaza. Fata chiar avanseaza incredibil cu innotul, din pacate cred ca vor lua o scurta pauza … asta e … sper sa scapam mai usor de cat de varicela de vara trecuta.

    Sanatate multa la „elementele perturbatoare”, ei sunt principalele noastre „motoare”🙂

  5. Multumesc, sanatate si voua; in mintea mea oreionul si varicela erau boli de iarna…asta va mai lipsea pe caldurile astea…
    Cu crema solara- da, am avut inertia mare…ca imi propusesem sa fac de prin mai…
    Cat regret ca nu stam si noi intr-un oras mai mic si mai civilizat, ca al vostru…

    • HA! am trait sa o aud si pe asta🙂
      „Cat regret ca nu stam si noi intr-un oras mai mic si mai civilizat, ca al vostru…”

      Toti cunoscutii ma compatimeau ca m-am mutat din Buc, acum niste ani, pana au inceput sa inteleaga, incet-incet, marile avantaje ale vietii de provincie🙂 (recunosc, sunt intr-o provincie deosebita, clar ca nu sunt toate la fel).

      E uratel oreionul dar pare sa scape repede sau usor, cel putin.
      Sunt in negocieri cu mine insami, daca sa pun sau nu, pe blog, o poza cu micutul „buldog” …

  6. Mda, deci vad ca n-a aparut ce-am scris😦 Asa e cand vrei sa postezi ceva cu 1% baterie si un wi-fi care nu prea merge…
    Ziceam de crema pt soare ca, intr-adevar, trebuie bine intinsa, altfel ramane alb pe piele. Se-ntinde mai greu, dar e ok.
    Crema pt zona scutecului chiar ca e matasoasa!😀 Pana la urma ai mai pus si ceara? Nu trebuie dat mult, pt ca raman urme albe pe la cute.
    Acum, in legatura cu pastrarea la rece: in frigider, nu le pot tine pt ca cea de soare s-ar intari si n-ar mai curge, iar pe cealalta, sigur as uita-o :)) Intrebarea mea e urmatoarea: netinute la rece, ci la temperatura camerei (mai exact, baie), ce valabilitate au? Probabil, mai mica, dar cat de mica?😀
    In concluzie: daca tot te-ai extins, putem veni si cu alte propuneri?😀

  7. Da, asta-i „hiba” cu produsele care contin oxid de zinc…oxidul de zinc e o pulbere alba, de aceea crema lasa dare albicioase pe piele daca nu e foarte bine intinsa. Dar macar e un filtru bun si natural.
    La crema de scutec am pus si ceara, putina de tot, ca altfel curgea prea tare. Ti se pare OK consistenta?
    La crema solara ma speriasem si eu ca nu mai iese din flacon dupa ce a stat la frigider si ca ar trebui lasata la temperatura camerei ca sa isi recapete fluiditatea cateva ore; in realitate constat ca e vorba de cateva minute cu caldurile astea. Vi s-a parut OK ca eficienta?… ca de fapt asta e aspectul cel mai important.
    Iar crema pentru fundulet se incalzeste instantaneu in palma ta, la aplicare, chiar daca o tii la frigider.
    In concluzie, tinute la baie cred ca in jur de 2 spre 3 luni. Unturile folosite au stabilitate destul de mare, crema nu contine apa sau substante care sa se strice usor, deci ar trebui sa fie OK macar 2 luni. Daca observati basicute sau ceva mai suspect nu le mai folositi.
    Te astept si cu alte propuneri, cum sa nu. Acuma pe lista am crema aceea simpla, clasica de galbenele.

    • Tocmai am strecurat intr-o cutiuta, o crema proaspata de galbenele, cu aceasta ocazie m-am si uns toata cu dansa, la inceput neintentionat, apoi a inceput sa-mi placa😀
      Asta e … mai greu la inceput, si cand ai doua maini stangi … :)))

    • Mi se pare ok consistenta cremei pt fundulet. Ma mai gandeam la o lotiune de corp, tot pt Clara si dermatita ei atopica (daca chiar asta are… :|) Zic lotiune, adica sa fie mai fluida decat crema pt zona scutecului, pt ca mi se pare mai ok pe timpul verii. Ce zici?😀

  8. I’m in🙂
    Vorbim, sa vedem cum facem. Daca folosim tot numai uleiuri sau incercam o crema mai usoara, care sa contina si faza apoasa, caz in care ne va trebui si un conservant (gen cel din samburi de grapefruit, care e natural) sau un inhibitor microbian (gen cel despre care adun acum informatii, sa ma dumiresc mai bine, si anume plataserv Q http://www.aroma-shop.ro/shop/product/plantaserv-q/)
    Nu e copil, printre cunoscutii mei, sa nu fi fost stampilat cu „dematita atopica”. Si eu am patimit mult cu Matei si cu pielea lui; cand avea 3 saptamani a trebuit sa ne internam din cauza problemelor de piele…tarasenie mare…
    Da’ pe vremea aia nu ma desteptasem, cumparam produse „pentru atopici” de la farmacie, pe care le aruncam dupa 2-3 utilizari pentru ca mai rau ne faceau. Nici acum nu pot sa uit cum putea sa trazneasca a parfum o crema de la Mustella, speciala -cica- pentru dermatita atopica. Singura crema care ne-a placut a fost Exomega, chiar se vedea ca facea bine la piele.
    Si nici acum nu pot sa uit frustrarea aia ca eu facusem tot ce-mi statuse in putinta, de la mancare bio, calcat lucrusoare, spalat cu detergenti blanzi, etc. si ma uitam la copilul meu plin de bube, procopsit cu stafilococul auriu din maternitate….

    • Yap … si eu am doi „stampilati cu atopica” …
      Prima data i-au aparut pete pe piele fetei, pe la 3 ani, iarna, dupa aproape 1 an de indopat cu medicamente aiurea (nu trecea o luna fara antibiotice, Nurofen si altele).
      Avea si cojite pe cap, mari cearcane la ochi, iritatie aproape sangeranda in spatele unei urechi. Prescriptii si mai aiurea (binenteles cum nu se poate mai diferite de la cei 3-4 medici diferiti pe la care am fost cu ea).
      Concluzia noastra personala, dupa mult studiat, a fost ca era intoxicatie medicamentoasa, treaba care s-a remediat printr-un tratament … neinvaziv🙂 adica oprit medicamentele aiurea, reparat stomacul, somn minim 12 ore pe zi (inainte dormea sub 10 ore), retras de la gradinita.
      I-au mai aparut si iarna trecuta petele, dar nesemnificativ (evident ca ma panicasem, din nou), si i-au trecut intr-o luna, fara sa-i facem absolut nimic.
      Fratiorul a fost stampilat si el, asa in avans, cand am mers cu amandoi pe la vreo doi medici (ca nu aveam cu cine il lasa pe el, in ziua respectiva), pe baza „a … sigur are si el, ca doar sunt frati! nu-i asa ca are pielea foarte uscata si bronsiolita?” (avea pana intr-un an) WTF?!? asa era, dar nu avea nici o legatura, ambele au trecut si la el, dupa ce am mai renuntat la medicamente (in aceeasi perioada cu renuntatul fetei).

      Scuze ca m-am intins atat de mult aici, posibil sa fi scris balarii si mai ales fara legatura cu cazul discutat. In nici un caz nu vreau sa minimizez problema copilului Mihaelei, sau sa ma dau eu mare desteapta, insa poate folosi cuiva ce am scris, sti ca militez impotriva abuzului de medicamente, iar ce am povestit este principalul motiv, oarecum legat de subiectul cu pielea, tratamente si mai ales zemuri de dat pe corp, din magazine, care pot face mai mult rau decat bine.

  9. Eu am avut noroc ca pe la 4 luni ale lui Matei mi-am gasit un medic pediatru bun (un fel de Irina Popescu in ale pediatriei, Mihaela) in care am avut incredere si ce mi-a zis, aia am facut, cu inima impacata. Care nu ne-a dat decat o data in 4 ani sa luam antibiotic, care nu se repezea deloc cu nici un fel de medicamente. N-am vazut in viata mea un doctor care sa cerceteze mai amanuntit un copil si sa se poarte atat de extraordinar cu piticii. Atat de mult ii datoram…

  10. In fine, noi nu ne stresam asa tare cu dermatita asta. Pana la urma nici nu se stie de care e: atopica, seboreica…. Sau sunt doar niste brobonele de la caldura… Cumnatului meu i s-a parut ciudat ca au diagnosticat-o cu dermatita atopica, pt ca lui i-au pus diagnosticul asta dupa mai multi ani, in care au „cercetat” modul lui de viata de la ce manca pana la pasta de dinti folosita. Dar, cum spuneam, incercam sa nu ne stresam prea tare (mai nasol e ca ne streseaza cei din jur…) Acum i-a aparut la glezna o iritatie ca de eczema, tot ca de dermatita… Ii dau cu crema pt fundulet😀 Nu i-am mai dat nici cu Weleda (daca stiti produsele pt bebelusi pe baza de galbenele) pt ca uleiurile alea esentiale nu mi se par ok. Iar de cremele din farmacii, gen dermatocosmetice si alte d-astea, nici nu ma ating. Am facut greseala sa-i dau de 2 ori cu Baneocin, cand avea 1 saptamana😦 Pt bubite de eritem alergenic, care nu se trateaza si trece in 3 sapt… Si fix in 3 sapt a trecut😐 Pe urma au incepu sa apara brobonelele astea, care la un mom dat au disparut, acum iar au aparut…
    Oricum, din farmacie am mai luat doar apa termala si comprese sterile :)) a, si alcool alb :)) Tocmai d-asta si vreau o lotiune de corp hand made😉 Aaaa, dar sa nu credeti ca nu mi s-au recomandat creme pt dermatita asta, care sunt pe baza de apa termala, n-au parabeni, sunt minunate! N-au nici cortizon (macar atat!) In schimb au fenoxietanol, ulei mineral si alte minunatii de chimicale… :))
    In fine, nu stiu de ce am impresia ca numai in Romania e la moda dermatita asta. Si cearcanele astea ale copiilor… in alte tari, n-am vazut copii incercanati!
    Asa ca, Ligia, mai caut si eu pe elemental, ma mai uit si la ingredientele produselor pt bebelusi care sunt ok, dar mai au minusuri si aleg ce ingredientele bune si ne punem pe treaba. Adica, tu cel mai mult, pt ca eu sunt cu vorbaria😀 :))

  11. Blogul tau are ceva cu mine🙂 Am pus un comentariu de 3 ori si tot nu-mi apare, si cum nu cred ca ma „sabotezi” chiar tu … voi insista😀

    Ma bucur pentru voi ca ati gasit pediatru bun, este atat de important in startul in viata al unui om …
    Eu i-as face un pustiu de bine si as scrie despre dr (el sau ea) pe net, sa mai stie si altii care cauta. Asta mi se pare un avantaj major al dimensiunii uriase de schimb de informatii, din ziua de azi: ca poti gasi pareri sincere (si subiective evident) despre multe domenii si persoane publice, sau mai putin publice.
    Parerea mea e ca lucrurilor bune si mai ales oamenilor buni trebuie sa „li se duca vorba”.
    Ai vazut ca si eu scriu despre ulte chestii bune peste care dau, nu stiu cat ajuta dar eu consider ca nu strica sa fie acolo, pe marele net, macar un crampei de informatie, pt cine cauta ceva despre subiect.

    Si pentru ca era prea scurt comentariul😀 mai am o informatie, intre timp🙂
    Mi-a trimis cineva un link pe care l-am gasit deosebit de util, ma gandesc sa cumpar cartea respectiva. Independent de asta, este ceva care se pliaza perfect pe discutia de aici, si anume atitudinea fata de doctori si doctorii🙂
    Un articol frumos scris, de la o doamna informata si care argumenteaza corect, nu inseamna sa nu ai incredere in doctori ci doar ca nu intotdeauna sau nu pt orice „nimic” (nu am atat treaba cu Doamne-Doamne, pe cat are ea, dar asta nu are legatura cu subiectul) http://www.cristelageorgescu.ro/instinctul-matern-cel-mai-bun-pediatru/07/2012/

  12. Am uitat sa-ti spun ca vreau si eu crema pt protectie solara!
    O cantitate … asa cat sa ne ajunga pt cat mai e din vara asta, in conditii de uns bine doi copii mici, poate si pe noi pe alocuri🙂 sa zicem cam o data-de doua ori pe sapt, presupunand ca o sa mai mergem de … 10 ori la piscina, pe anul asta. Deci sa nu-mi ramana foarte multa peste iarna ca nu stiu cum ar tine pana la vara viitoare. Iar de dat pe ei, in afara contextului cu mers la balaceala … nu prea dau.
    Sa-mi spui si cum e cu rezistenta la apa, daca necesita re-cremuire in contextul de stat max cate doua ore la apa.
    Si nu ma deranjeaza deloc daca are o consistenta mai moale, mi se pare ca e chiar mai bine, ma rog, tu esti specialista, nu ma bag in reteta🙂
    Sa ne dai si pret🙂

    Mai vorbim pe mail alte detalii, in principiu e posibil sa fie disponibila cumnata mea pt intalnit si preluat, sapt asta, daca nu, pui la posta, cu ramburs, dar sa sti sa te apuci de crema🙂

    Cu pasta de dinti se mai aude ceva?🙂

  13. Am mai vrea si putina crema pt zona scutecului, daca zici ca plecati in concediu. La inceputul lui sept, plecam si noi, si probabil abia dupa 15-20 sept mai putem sa luam. Poti sa scoti daca vrei lanolina din compozitie pt ca, totutsi pielea ei de pe fundulet e ok. Slava Domnului, , cu zona aia n-are asa mari probleme🙂 Daca vrei, poti sa lasi reteta asa cum e, dar fara lanolina, sau in loc de lanolina sa mai maresti cantitatea de ulei de migdale si putin mai multa ceara si sa pui 40% ulei de galbenele, sau tot in loc de lanolina sa pui ulei de cocos sau de jojoba sau unt de cacao. Sau din toate trei cate putin. Hai ca te-am zapacit de tot. Habar n-am cum e mai bine. Oricum, tot asa cantitate mica – 20g. Daca ai si recipiente mai mici, si mai bine. E de back-up sa nu ramanem in pana cand suntem plecati :))
    Cu lotiunea de corp nici eu nu mai stiu ce si cum. Mai vb cand te-ntorci din concediu🙂

    • OK, am inteles; ceva nu atat de „reparator”, ca nu prea are ce sa repare, dar cat se poate de hidratant si cam cu aceeasi consistenta.
      Cand ati vrea sa ne intalnim? Eu am ceva drumuri pe la Unirii in dupa-amiaza asta, pe la 4-5. Sa ma apuc sa fac crema? Sau lasam pe maine sau alta zi?

      • Of, abia acum am vazut😦 Adi era azi prin zona de la 2 la 5. Dar maine are concert la Arenele Romane – parcul Carol (intrare libera, daca vreti sa veniti :D) si cel mai probabil, probele de sunet sunt in timpul zilei. As veni si eu Clara, daca e prea tare, ne refugiem in parc :)). Aflu cand trebuie sa fie acolo, si-ti zic?

  14. Pai sa stii ca eu am facut crema; am scos lanolina, am adaugat si unt de cacao si am suplimentat uleiul de migdale. Am pus ceara din stup, de la prietenul nostru cu mierea.
    Deci e gata. Iau pachetelul la noi si daca e ne intalnim. Daca nu, maine.

  15. Pingback: Maine merg la targ | Sapun bun

Lasă un răspuns

