Sapunuri noi

Noi sortimente adica. Vi le prezint in mare fuga…

Dar inainte, sa cantam cu totii: „opriti timpul…”

http://www.youtube.com/watch?v=f0UzV2Q6HKU

Am facut mai multe versiuni/variatii ale retetei cu lapte de capra. Vor fi gata de folosit  la sfarsitul lunii, dar cu caldurile astea sunt deja uscate binisor.

Mie-mi place mult acesta:

Miroase a poiana de munte cu brazi si papadii. De-aia m-a chinuit un pic talentul si am incercat sa si il fac sa arate un pic a poiana cu papadii. Desi nu prea ma dau in vant dupa toata goana asta de a face sapunurile peste poate de estetice. La urma urmei, e doar sapun. Spectacolul ar trebui sa fie inauntru, nu afara. Mirosul e dat de frankincense (tamaie)  si roinita=preferata mea. Uleiul esential frankincense are multe, multe beneficii. Citez din descrierea de pe site-ul Sideris:

„probleme de piele: acnee, riduri, vergeturi, inflamatii ale pielii, furuncule, cicatrici;
tenul matur, lipsit de fermitate;

in cosmetice ajuta la intinerirea pielii, este un bun tonic, eficient in vindecarea ranilor, furunculelor, cicatricilor si inflamatiilor pielii.”

Galbenele la maxim, din gradina. Sapun bland, pentru copii si piele sensibila sau normala. Pentru oricine. Fara parfum:

Lapte de capra cu seminte de lavanda si ulei esential de lavanda. Miroase bine si mai si exfoliaza:

Si sampon solid cu urzica, argila si ulei de neem. Miroase placut, a busuioc, mirosul uleiului de neem nu se simte deloc. Nu lasa parul gras, mai ales daca faceti clatirea cu apa si otet. E pentru par normal si e deja gata de folosit:

12 thoughts on “Sapunuri noi

  1. Suuuuper!🙂
    Deja imi vine sa comand din nou :))

    Sa sti ca m-am gandit la tine cand am fost pe la munte, acum doua sapt.
    Adunasem un pumn de muguri de brad (nici nu speram sa mai gasesc) si vroiam sa ti-i aduc, sa-i bagi intr-un sapun (habar nu am daca se preteaza), numai ca lucrurile s-au derulat altfel decat estimasem si au ajuns … intr-un borcan cu zahar🙂
    Deci ai la mine ceva muguri la macerat, de dat la copii (siropul) cand au probleme cu gatul, vedem si cand s-o potrivi sa ajunga la tine🙂
    Sper sa-ti foloseasca si asa, sau mai ales asa😀

    Si alta data promit ca ma organizez mai bine la cules&expediat🙂

    • Exista o „febra a sapunului”, care te face sa „hranesti” sapunurile astea cu toate bunatatile, sa pui mai degraba in sapun decat sa mananci lucruri care te-ar ajuta mai bine „din interior”. Eu ma stradui sa fiu cat se poate de lucida, dar poate ca ma mai ia valul si pe mine.
      Dar mi se pare ca vad la multi sapunari „indragostirea” asta fata de propriile sapunuri si ca de multe ori sunt prea multe chestii puse sau lucruri care isi pierd aproape complet proprietatile in procesul de saponificare, cum ar fi de ex. uleiul de rosa mosqueta, care este termosensibil si ar trebui sa stea sub 18 grade.
      Sau poate daca noi credem ca vom avea o piele superba ca am pus si de-aia si de-aia si de-aia in sapun inseamna ca o s-o avem asa doar pentru ca noi credem…
      Cu siguranta ca mai cu rost au fost folositi mugurii de pin intr-un sirop pentru gat decat in sapun.

      • Asa mi se pare si mie (referitor la tot ce ai scris🙂 ).
        Eu am pus, intr-un sapun de casa (vre-o suta de grame), razuit si topit intr-o ulcea, ceva ce mi-a ramas dupa ce am facut primul sirop de brad, acum o luna si ceva. Nu stiu daca pasta aia (bine stoarsa) mai avea vreo proprietate dar am zis ca sigur nu dauneaza(nu se punea probl ca ar fi prea multe chestii, in contextul asta, sau ca as fi fol un ingredient de care nu m-as fi putut dispensa).
        Am mai pus si o lingurita de migdale rasnite, posibil ca se la acelea sa fi iesit destul de fin sapunul, vreo doua „nuci” am facut🙂

        Uite ca mi-a venit o idee, o sa trimit maine un pachet la Buc, prin curier, ai putea sa te intalnesti, la un momentdat (peste o sapt, o luna), cu o alta Doamna, sa preiei borcanelul tau?

  2. Pai restul de ingrediente sunt cele de la gama de sapunuril cu lapte de capra:
    lapte de capra in proportie de aproape o treime din volumul total al ingredientelor;
    ulei de ricin –
    unt de cacao.
    untul de shea
    ulei de masline
    unt de cocos.
    ulei de orez,
    ulei de palmier
    Plus ulei de galbenele si petale de galbenele adaugate -ambele- la faza finala, dupa transformarea uleiurilor si a lesiei (=lapte +soda) in emulsie. In acest mod proprietatile lor sunt cel mai putin posibil alterate de procesul de saponificare

  3. Ligia, sunt aaaaaabsolut incantata de cum arata pielea si parul lui Teo dupa ce il spal cu sapun cu galbenele, parca si cicatricile de la intepaturi si bubite s-au mai estompat, nu l-am incercat decat pe acesta, nici nu imi vine sa il schimb atat de mult imi place. Miroase si bine. Cred ca m-a luat valul…ppk

Lasă un răspuns

