Ultimele „creatii”

Iarasi voiam sa incep cu „vi le prezint in mare fuga”…nu mai zic…ar trebui sa ma obisnuiesc deja, tot timpul sunt pe fuga…fuga e „normalul”, extraordinarul e tihna. Ca pentru mai toata lumea, banuiesc.

N-am mai postat de mult. Intre timp am fost si un pic in vacanta. Scurt, frumos, relaxant. Dupa 3 zile insa efectul concediului se dizolvase, eram iarasi cei de dinainte. La voi dureaza mai mult efectul vacantei?

Apoi am avut de trebaluit prin gradina. Am facut, cu mare satisfactie, primul suc de rosii de rosii din poductia proprie. Borcanele sunt deja frumos aliniate in camara.

Si, bineinteles, am mai pus in practica si ceva retete noi de sapunuri, mai de vara. Plus ca am mai reeditat niste retete „consacrate”, care ne plac si mie si voua.

De sapunul cu suc de castravete mai scrisesem ca urmeaza sa-l fac, dar nu am apucat sa pun poze. E destinat tenului gras/mixt si acneic in principal, dar e OK si pentru piele normala. Are efect purificator; ingredientele care curata si normalizeaza excesul de sebuum sunt, pe linga sucul de castravete (sa mai spun ca sunt din gradina :-)?) argila verde, spirulina, uleiul de macadamia si uleiul esential de verbina salbatica (litsea cubeba). Celelalte ingrediente sunt: uleiurile saponificate de masline, cocos, palmier, ricin si unt de shea. Miroase foarte fresh. Asa arata:

Un sapun nou, pe care am ezitat foarte mult sa il fac este cel cu miere de albine si propolis. Doua indoieli aveam: ce se mai pastreaza din virtutile mierii si ale propolisului in sapun? Oare nu interactiuneaza aiurea una cu alta pe-acolo, plus ca poate sa dauneze si temperatura pe care o atinge amestecul in timpul saponificarii…Apoi, vorba vara-mii, care m-a dojenit un pic ca vreau sa pun miere la sapun, mi se parea cumva deplasata treaba cu mierea in sapun…desi se practica…Dar am zis sa incerc si eu, macar o data. Am facut totul ca amestecul sa nu depaseasca mai mult de 40 de grade, plus ca am lasat sapunul la intarit undeva la rece.

Acum nu-mi pare rau deloc ca l-am  facut. Mie mi se pare ca mirosul lui dulceag-lemnos, de rasina si miere, are ceva magic. Il ofer cu drag sa-l incerce primelor cinci persoane care imi vor scrie pe blog. O sa fie gata cam la sfasitul lunii. Este destinat tuturor, de la pielea bebelusilor la cea normala sau cu probleme. Nu are uleiuri esentiale dar este frumos parfumat din cauza propolisului. E posibil sa fie persoane cu alergie la propolis sau la vreun ingredient anume folosit. Pentru siguranta, testati-l pentru inceput pe o suprafata mica de piele si folositi-l numai daca nu apar reactii adverse.

Stiti cu totii, desigur, ca propolisul are nenumarate virtuti. Iata in ce probleme ar putea sa ne ajute, cand vine vorba de piele (sursa http://www.proapicultura.ro/apiterapie/propolisul.html):

„Arsuri şi opăreli

Eczeme

Escarie
Foliculite
Furuncule cronice

Hidroadenite
Hiperkeratoză
Intertrigo (la sugari)
Lupus eritematos
Neurodermite
Piodermite
Radiodermatite
Tuberculoză cutanată (ca şi adjuvant)
Ulcer cronic al gambei
Ulcer trofic
Verucoză”

Asa arata:

As mai scrie, ca n-am terminat, dar ma cheama Ioana la poveste…

Toate cele bune. hai, ca e jumatatea saptamanii deja🙂

Astept sa-mi scrieti.

27 thoughts on “Ultimele „creatii”

  1. Super, Ligia. Nu stiu cum reusesti sa aduni atata energie si mai ales … timp ca sa faci sapunurile astea minunate🙂 De abia astept sa le termin pe cele pe care le-am cumparat ca sa mai incerc si din celelalte …🙂

    • Isabela, am fost acu’ vreo doua zile pe langa job-ul tau, dar nu mi-a dat in cap sa iau sapunul tau cu propolis la mine, sa ti-l dau. Acum ne pregatim de cateva zile de vacanta. Ne-ntalnim dupa aceea sa il preiei, ca doar tu ai mai ramas fara sa intri in posesia „marelui premiu mare”🙂

    • Ma bucur ca ai trecut pe aici. Pai la sfarsitul lunii august o sa ne intalnim sa vezi cum se comporta „alchimia” pe piele. Sau ne putem intalni chiar mai devreme, daca promiti sa mai tii sapunul la uscat pina se definitiveaza procesul de saponificare.
      Te mai astept!

  2. Gata, am mai citit ceva si ma gandeam (da, eu is aia cu ideile), daca ai putea sa faci un sapun exfoliant pe baza de struguri. Am vazut acum ceva timp o emisiune cu un spa din Franta care are la baza numai produse din struguri. Si pt ca e sezonul lor…poti profita (si noi pe langa:))).
    p.s. daca deja exista sortimentul acesta, ignora „ideea” mea;)

    • Nu exista…e foarte buna ideea…acuma ma intreb cum ar fi mai bine:sa pun samburii de struguri intregi sau un pic zdrobiti? (asta pe linga sucul si uleiul de struguri, bineinteles)
      Hai, continua-ti ideea🙂

  3. Ma gandesc ca samburii trebuie sa fie zdrobiti pentru a mari efectul exfoliant. Daca vrei sa ii introduci in sapunuri de fata (mai emoliente), atunci poti folosi o pulbere mai fina, iar pentru corp poti sa ii lasi cat mai grunjosi (nu stiu daca li se aplica termenul asta:))). Legat de sapunul pentru corp – samburii de struguri poti sa ii introduci in sapunul cu cafea (pentru celulita).
    Si sa stii ca mie nu mi-ar displacea sa vad si coaja strugurelui prin sapun.

    • Bine, Manuela. O sa incerci prima sapunul cu struguri:-)Acuma trebuie sa fac niste teste, sa vad daca nu cumva coaja de strugure nu se urateste excesiv in timpul saponificarii…sunt putine plante care isi pastreaza culoarea, puse in sapun…galbenelele sunt foarte „good looking”, nu se sinchisesc de saponificare…

      Mai am si niste exfoliant din samburi de caise proaspat achizitionat caruia ii dau tarcoale pina mi-o veni ideea buna legata de combinatia in care sa-l pun.

    • NU, inca nu exista, dar aveam de gand sa fac unul; destinatarii urmau sa fie piticii mei. Eu ii spal pe cap cu sapun facut de mine, dar daca se mai agita in timpul operatiunii si le intra clabuc in ochi ii ustura nitel…asa e sapunul natural, ale mele au ph chiarbland, 7-8, e normal sa piste…Ma gandeam ca la un sapun lichid se poate controla mai usor PH-ul (prin adaugarea de acid lactic)
      Sincer sa spun, in momentul de fata senzatia mea e ca nu ma voi diversifica foarte mult pe sapunuri lichide si geluri, decat pentru cazul mentionat si ma mai gandeam la un gel pentru igiena intima, iarasi. Ratiunea e simpla: e nevoie de emulsifianti „acceptati” Ecocert, de conservanti, sunt perisabile…nu o sa stai cu gelul la frigider…Si ies si destul de scumpe.

  4. Wow, saru’ mana pt sapun…o veste grozava pe ziua de azi (tre’ sa spun ca nu mi s-a updatat pagina iar eu scriam in neant, fara sa vad mesajele tale:)))
    1. Referitor la exfoliantul pe baza de samburi de caise, cred ca ar merge de minune intr-un sapun cremos, uleios, cu aroma de vanilie (sau nu se foloseste?:)), care pe langa curatarea intensa, sa si hidrateze, fara sa fie nevoie de aplicarea unei creme dupa dus. Asta vine din sila mea de a sta o ora in baie si din imposibilitatea sa parcurg un ritual de infrumusetare a la carte din cauza copilului meu.
    2. Cat despre lipsa sapunului lichid – nu-i bai, tu stii mai bine ce si cum trebuie combinat. Intrebam pt ca asta folosesc eu pt copil din urmatoarele ratiuni: nu ii zboara din mana (chestie care nu ar fi asa grava daca nu s-ar amuza cu orele, in cele mai nepotrivite momente), recipientul in care sta ii asigura o oarecare conservare (desi la cele din comert nu prea am ce sa mai conserv:))), nu lasa urme pe chiuveta etc.
    3.Mai am doua idei: folosirea sarii de mare (sarea stiu ca e antiseptic, dar nu stiu daca nu iti distruge tot ce mai adaugi tu), iar pentru celulita stiu ca guarana face minuni (da’ nu stiu de unde o poti procura:))).
    Mersi pentru tot inca o data!

    • Cu placere…acu’ gata o sa fie cel putin peste o luna…sper sa ma apuc de el cat mai curand.
      1. Ba da, vanilia se foloseste…am folosit si eu…
      2. Daca sunt multumita cum se inteleg piticii mei si viitoarea creatie de sapun/sampon lichid o sa mai fac si pentru alti copilasi.
      3. Cu sare de mare am facut si e super pentru piele, chiar daca nu spumeaza foarte mult. Chiar ramane in urma o piele curata, purificata. Nu l-am postat pentru ca mi-a iesit mai zdrenturos…trebuia sa-l tai mai repede decat am facut-o…s-a intart prea mult si -fiind foarte friabil din cauza sarii- i s-au ciobit marginile cand l-am taiat. Dar o sa-l refac si stiu acum la ce trebuie sa fiu atenta. Ezit daca sa-l fac cu sare de Himalaya, care e aspectuoasa (e roz) si destul de grunjoasa…sau tot cu sare de mare alba cum am mai facut, dar asta e cam finuta. Cred ca merg pe himalaya, sa vad cum iese si asa.

  5. Trebiue sa recunosc ca am fost putin sceptica cand mi s-a recomandat blogul tau dar am ramas placut surpinsa de produsele tale .Apropo, ideea Manuelei mi se pare geniala..Mult succesc 🙂

    • Multumesc si bine ai venit!
      Sa speram ca vei fi placut surprinsa si cand vei incerca sapunul cu miere si propolis. Si o sa pun in practica ideea Manuelei, pentru care ii multumesc.

  6. Buna,
    as dori sa incerc si eu sapunul cu miere si propolis, la recomandarea Manuelei careia ii multumesc ca mi-a indicat acest site.
    Bafta in tot ceeea ce doresti sa experimentezi!

  7. Desi am fost destul de lenesa si nu am mai trecut pe la tine de cateva zile, sa vad daca ai mai scris ceva😀 am fost foarte placut surprinsa sa gasesc si un micut sapun cu miere si propolis prin pachetul pe care l-am ridicat azi de la posta🙂 Multumesc pt ca te-ai gandit la mine! nu stiam de unde sa „iau” acest sapun, eram sigura ca nu-l vazusem pe site, iti cunosc destul de bine produsele🙂
    Dau curand si feed-back-ul despre crema de paja si pasta de dinti, promit!
    Balsamul de buze (o alta surpriza pe care mi-ai facut-o) e demential🙂
    M-am simtit foarte rasfatata azi! Esti minunata!🙂

  8. Urmeaza PS 1, 2, 3 si 4😀
    1:Ce povesti cititi?
    2:Mi-ai pus rabdarea la incercare cu indicatia ca trebuie sa mai astept pana sa fol sapunul cu miere, miroase si arata incredibil🙂
    3:Sa ma „treci la caiet” cu un deodorant si un sapun cu castraveti, pt data viitoare! ca eu sigur uit, cum am uitat si acum😀
    4: Vrem povesti despre vacanta!🙂
    Gata! tu ai zis ca sa-ti scriem, trebuie sa ai grija ce-ti doresti!🙂

    • 1. Pai Matei a primit o carticica de la o prietena draga, care si lui ii place foarte mult (zice uneori ca si pe el il cheama Mihai, ca pe prietenul ei :-)). Mofturici si Filipica, de Mustafa Zully. E cu 2 iepurasi si e subtirica-subtirica, iar la cererea insistenta a lui Matei o citim pe nerasuflate chiar de doua ori la rand. Pe asta li s-a pus pata acum.
      2.Si mie-mi place mult cum miroase, cumva a nuca. Poti sa te speli de curiozitate cu el o data si dupa aia sa-l lasi in continuare la uscat🙂
      3. OK. Deodorant lichid sau solid? Cu roinita (cum a fost sapunul de v-a placut la mare, ala verde cu insertii roz) sau cu lavanda? Mai am in plan si alte sortimente pe baza de castravete, ca profit de oferta din gradina.
      4.In vacanta…n-am apucat sa-ti zic…speram sa scriu un post…am fost cu cortul, inspirati de voi. Voiam stele si foc si omleta si ceai la butelie de voiaj. A fost incredibil de bine. Astia mici s-au distrat teribil. Am fost la Slanic Prahova: strand si namol, dupa aia salina si iar strand si namol. Cum spunea Matei, eram familia de monstri, toti negri…N-am avut aparat foto dar n-am s-o uit pe Ioana toata viata cum dansa, neagra de namol, cu doua linii curbe albe sub fundulet, ca prin cute nu intrase „sapropelicul”…

  9. Buna Ligia , am venit din concediu si vreau sa-ti spun ca am folosit crema de protectie solara si antiprespirantul si totul a fost ok!Multumesc.

  10. Dupa ce ne-am intors din vacanta, unde am folosit sapunul copilului cu galbenele si lapte de capra pt spalatul meu pe fata, am inceput sapunul cu miere si propolis. Super! Nu-mi mai simt fata uscata.
    Dupa ce-l termin pe asta, trec la testarea celui cu miere si tei😀

Lasă un răspuns

