Crema pentru calcaie

Iarna e …ca iarna… si nu-i ca vara. Frig, lipsa de anumite substante in organism, hidratare defectuoasa…mai toata lumea are calcaiele crapate.

Vara, cu toate fructele ei, de nu mai stii de care sa mananci si stai cu Smecta linga tine, unii (pe care ii enerveaza papucii si o iau la sanatoasa cu talpile goale prin curte) tot fac ce fac si au calcailele crapate.

Asa se facu de am ajuns aseara sa zic: „Gata, pina aici!” si iarasi m-am intilnit cu domnul 3 a.m. si cu domnul Berzelius (am citit o glumita pe undeva, dar nu mai stiu pe unde, ceva de genul: „Dear 3 a.m., ar trebui sa incetam sa ne tot intalnim astfel, i’d much rather sleep with you” :-)…asa si eu…

Deci am migalit azi-noapte la o crema de calcaie de vara, foarte nutritiva si racoritoare. I-am dedicat-o lui Lumi, dar mi-am facut si mie un borcanel, cu toate ca stiu bine ca o sa se intample ca in alt banc…croitorul sta cu pantalonii rupti…electricianul sta cu firele neizolate in propria casa…samd…de-aia ma stradui eu sa fac un sapun care sa rezolve cat se poate de multe: hidratare, curatare, relaxare, eventual si ameliorarea/tratarea unor probleme. Ca mai departe nu ma tin bateriile si timpul sa ma ocup de mine.

„Primadona” acestei creme este lanolina pura, cu acţiune emolientă, puternic hidratantă; repara incredibil de bine pielea uscata, solzoasa, crăpata. Mamicile care alapteaza sunt prietenele ei. Lanolina se obtine din prelucrarea lanii de oaie, este practic secretata de glandele sebacee ale ovinelor. Cand ma gandesc cat costa lanolina pura, obtinuta intr-un mod prietenos fata de natura (se poate obtine si cu ajutorul pesticidelor) nu se poate sa nu ma apuce jalea gandindu-ma ca in satul parintilor mei taranii efectiv arunca lina proaspat tunsa de pe oi; cica doar niste afaceristi mai negri la culoare ar mai cumpara-o, dar nu se merita pentru ca oricum costa mai mult tunsul oilor decat ar primi pe lina rezultata.

Iar ciorapi cumpara de la magazinul satesc. Chinezesti, bineinteles. In copilaria mea inca se mai tesea la razboi, o ajutam pe bunica la facut suveici si la sucit lana. Chiar si maica-mea se pricepe un pic la tesut. Ia sa-i mai dau eu de lucru…astea nu trebuie sa se uite.

Inghit amar si trec mai departe.

In crema am mai pus unt de shea, unt de cacao -ambele nerafinate, de prima presa; apoi ulei de galbenele preparat de mine, un pic de ceara de la tatal lui Stefan si un pic de vitamina E.

Si am pus ulei de ylang-ylang si de menta, pentru ca am vrut sa iasa racoroasa si sa-ti ia senzatia aia de picioare grele…cu mana🙂. Si va spun drept ca asa este: azi-noapte mi-am tratat calcaiele cu ce mai ramasese pe peretii Berzeliusului inainte sa ma duc la culcare si a trebuit la un moment dat sa ma invelesc serios ca ma luase  frigul :-)…ei, exagerez un pic.

Toate cele bune tuturor! Numai maine nu-i poimaine si dupa aceea vine week-end-ul…mai puteti s-o zbughiti pe la mare, pe la munte…

7 thoughts on “Crema pentru calcaie

  1. Nu stiu de restul, dar galbenelele fac minuni, si ceara🙂 Arata foarte frumos crema!
    Ce tare! si eu am pus link-ul acela cu Formula As, la unul din articolele despre miere! :))

    Eu „scarmanam” (chiar exista cuvantul asta?!) lana, la mamaia la tara, cand eram mica🙂 Inca am cosmaruri legate de activitatea asta, era groaznic de traumatizant sa stau acolo si sa dau doar din maini, pe cand eu eram un copil foarte zglobiu si as fi alergat prin toata curtea. Dar era taaare bine cu ciorapi de lana sau cu ilic, iarna🙂

    Fa bine si ai grija de tine! Stiu cum e sa fi entuziasta si sa vrei sa profiti de linistea noptii, dar te cam risti si nu cred ca merita.

  2. Da, exista cuvantul…nici mie nu-mi prea placea scarmanatul, dar mamaie nu ma obliga. In schimb imi placea cand mergeam vara la garla si spalam lina, cu cosuri de rachita.Avea ceva terapeutic toata treaba pentru mine…apa curgea…mainile ajungeau sa se miste ritmic, fara sa pui si capul prea mult la contributie…femeile spuneau povesti…

  3. E aproape ca cea protectoare pt zona scutecului, doar ca aia are putin oxid de zinc iar asta are si ylang-ylang si menta😀
    Foarte tare!

  4. Eu si sotul, in duet, iti multumim pentru crema. A facut minuni in cazul lui (calcaie crapate rau de tot de la condus in picioarele goale) intrucat dupa 2 cremuiri crapaturile s-au „unificat”. In ce ma priveste e doar un rasfat, dar tre’ sa-i recunosc meritele – e f faina.
    Si mai e o parte buna – pana acum n-am consumat decat 5% din produs – deoarece odata topit in palma are putere mare de acoperire.

Lasă un răspuns

