Pasta de dinti home made

De cand cu intalnirea asta minunata cu sapunurile naturale parca mi-a cazut un val de pe ochi. Am inceput o lupta inceata si sigura pentru inlocuirea tuturor produselor de igiena necesare familiei mele, altadata cumparate de pe te miri unde, cu creatii home made.  Produsele de pe piata sunt- stiti si voi- fie mai mult nocive decat bune, fie foarte scumpe daca sunt (sau se pretind) naturale.

Daca aveti un pic de rabdare in a va procura ingredientele necesare, puteti sa va pregatiti singuri pasta de dinti. Nu va fi o pasta de dinti spumanta asa cum suntem prost obisnuiti, ci una care curata foarte bine, fara sa prezinte vreun pericol pentru sanatatea noastra.

Aveti nevoie de:

  • 30-35% argila alba, pe care o gasiti la plafar;
  • 15% carbonat de calciu -se gaseste la farmacii, eu am luat de la Dona sau de la Elemental;
  • 10-12%bicarbonat de sodiu- se vinde si in farmacii dar este OK si cel de la supermaket;
  • 7-8%glicerina cat mai pura-o puteti gasi tot la farmacie, nu stiu cat de sigura este; eu am luat de la Mayam;
  • 25%apa plata;
  • uleiuri esentiale dupa preferinte. Se potrivesc cel de menta, de fenicul, de lemn dulce, de lamaie. Altceva nu prea merge. Tot plafarele sunt cel mai la indemana pentru a va procura si uleiurile esentiale.
  • conservant din samburi de grapefruit -daca vreti ca pasta sa fie valabila mai mult timp (cam 3 luni); daca faceti cantitati mici, pentru cateva zile si pastrati la frigider nu este nevoie.

Cantitatile sunt aproximative, nu exista ceva batut in cuie. Daca vreti o pasta mai abraziva puneti procentul maxim de argila alba si de bicarbonat de sodiu; daca vreti o pasta mai blanda puteti inlocui jumatate din argila si bicarbonat de sodiu cu carbonat de calciu.

Uleiurile esentiale puneti nu mai mult de 10 picaturi la 100 de grame de produs; eventual mai adaugati treptat cate una-doua picaturi si vedeti cum va place. Feniculul e foarte fresh si se poate folosi si de catre persoanele care urmeaza tratamente homeopatice. Extractul de lemn dulce chiar da un gust placut dulceag pastei de dinti si e OK pentru copii. Puteti sa lasati pasta pur si simplu fara miros, daca sunteti mai sensibil.

Amestecati pulberile, apoi adaugati apa si glicerina si amestecati dupa fiecare. Dupa ce incorporati si uleiul esential se adauga si conservantul in proportie de 0,3%. Pasta se va intari; mai puteti adauga apa, in functie de consistenta care va place.

O puneti intr-un borcanel curat si aplicati un graunte pe periuta de dinti cu o spatula sau cu o coada de lingurita curata.

Asta e tot!

4 thoughts on “Pasta de dinti home made

  1. Oare sunt singura care a beneficiat de pasta de dinti facuta de tine?!😀
    O trimit si pe cumnata-Marmoteasca sa-ti dea feed-back, am impartit-o cu ea!🙂

    Mi-ar fi destul de greu sa mi-o fac singura, si vreau sa stimulez „afacerile” home-made (simpatice si decente), asa ca merg in continuare pe varianta de a cumpara de la tine, suntem extrem de multumiti de produs.

    Si sa sti ca am taiat „fundul” unui tub de pasta, si am pus in dansul pe cea de la tine, ne e mult mai usor de umblat cu ea asa.
    Probl e ca ma chinui de o sapt sa cumpar un super-glue sa lipesc la loc tubul, pana se va savarsi … sta prins cu un cleste de rufe, nu pare sa se supere😀

    Trebuie sa tin in frigider, partea care inca mi-a ramas in cutiuta?

    Nu mai stiu exact datele complete, dar partea care face spuma, din pastele de dinti, sunt cam naspa pt corp.
    A, si uite un articol foaaaarte frumos(firme, componente, preturi), pe care l-am gasit ieri, de la o mamica pe care o citesc frecvent

    http://criticomamica.blogspot.ro/2012/05/pasta-de-dinti-pentru-bebelusi-si-copii.html

    Data viitoare cand ne mai faci, ne gandim la o aroma care sa le placa si piticilor, ei nu au vrut sa puna gura pe cea cu fenicul, care mie imi place fff mult, le place si partea cu spuma, dar o sa-i dezvat incet.

  2. Pingback: Produse | Sapun bun

    • Dintr-asta ai avut; fara betaina si fara propolis. In schimb cu argila alba.
      Uleiurileesentiale folosite au fost cel de lamaie (preponderent) si cel de menta. Asta are o compozitie mai densa si mai „nisipoasa” decat formula noua; trebuie sa fac niste teste sa vad daca merge sa fie pusa in recipient din acela cu vacuum (ma gandesc sa nu se infunde)

Lasă un răspuns

