Retete naturale pentru intarirea sistemului imunitar

Am doi copii la gradinita, mezina de 2 ani abia a primit „botezul” colectivitatii. Ma astept sa urmeze viroze, varicela si alte imbolnaviri normale.

Anii precedenti ii dadeam baietelului spre sfarsit de vara-inceput de toamna tot felul de siropuri vitaminoase, cu rol de intarire a imunitatii, astfel incat toate aceste boli „de colectivitate” sa aiba forme cat mai usoare si sa fie cat mai rare. Asta la recomandarea medicului. Insa oricat ma straduiam sa gasesc formule cat mai naturale, tot n-aveam cum sa scap de cate-un zahar invertit, de cate-un benzoat de sodiu ori mai stiu eu ce conservant ori alta trebusoara nociva printre ingredientele complexului vitaminic.

De anul asta zic „la naiba!” cu toate siropurile si toti ursuletii vitaminicosi.

De vreo 5 zile suntem tot familionul la cura de nectar de macese si suc de catina, unele dintre cele mai pline de vitamine fructe.

Preparatele astea sunt extrem de simplu de facut, iar gustul nu se compara cu ce-am mai cumparat pina acum de pe la Plafar, oricat de „la rece” am cautat sa fie.

Nectarul de macese se face astfel: se spala macesele foarte bine, se pun in blender cu apa plata rece cat sa le acopere si se faramiteaza bine de tot. Se lasa 12 ore la macerat, dupa care se strecoara foarte bine prin mai multe straturi de tifon, astfel incat sa nu treaca sub nici o forma perisorii aceia superlipiciosi  din miezul fructului. Stoarceti fara mila tifonul, ca sa salvati orice lacrima de lichid.  Amestecati cu miere dupa gust si puteti bea ca atare sau diluat in apa, cam 1/4 nectar, iar restul apa.  Se pastreaza la frigider pentru cateva zile, dupa care preparati altul. Slava Domnului, macesele se gasesc mai toata toamna, pina vine inghetul.

Nectarul de catina se prepara si mai simplu: amestecati o parte de fructe de catina spalate bine si scurse de apa cu doua parti de miere, apoi le faramitati bine de tot cu ajutorul blenderului. Strecurati, iar sucul rezultat il pastrati la frigider. Are gust dulce acrisor, usor astringent. Proportia diluarii cu apa e aceeasi, cam 1/4 suc de catina, 3/4 apa. Incepeti sa beti cu un pahar pe zi, dupa aceea puteti ajunge si la doua. Insa nu-l consumati seara, ca nu mai dormiti bine!

Eu fac cam din 500g de catina si 1kg de miere odata si ne ajunge cam 5 zile la 4 oameni.

In poza nu se  vede diferenta, dar in paharul lung e sucul diluat cu apa, iar in canita e nectar.

Cojile si samburii care rezulta in urma strecurarii nectarului de catina mai amestecati-le cu apa, cam cat sa le acopere, mai amestecati-le cu blender-ul o tura si dupa aceea strecurati iarasi. Va rezulta un suc plin de vitamine, care nu merita aruncat cu nici un chip. Beti-l pe loc.

Eu va dau cuvantul ca efectul se simte aproape imediat, parca mi se limpezesc ochii, pe masura ce beau. Iar celor mici le-a facut o pofta de mancare…ceva de speriat.

Eu zic ca daca dam pe gat cate un pahar pe zi timp de vreo luna-doua, cat s-or mai gasi fructe proaspete la piata sau prin arbusti, ne facem o pavaza buna impotriva virozelor si microbilor.

Incercati. Nu e deloc costisitor. Catina e 12 lei kg; macesele nu stiu, ca le-am adunat noi cu mana noastra.

8 thoughts on “Retete naturale pentru intarirea sistemului imunitar

  1. Super! Sper sa va foloseasca si de acum inainte!
    Teoretic le stiu dar e bine sa ne fie reamintite🙂
    Chiar azi am trecut prin piata si m-am minunat de cata catina, porumbe, macese am vazut. La noi catina e 20 din pacate, dar oricum, decat „ursuleti” si altele de genul …
    M-am mai ofuscat si ca eu ma dusesem chitita pe merisoare (pt „reteta” asta http://www.cristelageorgescu.ro/fluturi-imunizare-si-imunitate-cura-cu-merisoare/08/2011/), si in singurul loc unde vazusem cateva maini, le-a luat cineva inaintea mea🙂 dar mai insist, astea sunt pe final de sezon deja, si eu abia acum m-am sesizat🙂

    • Mie daca mi-a picat valul de pe ochi si am renuntat la ursuleti si alte minuni am zis sa scriu acilea, poate le mai pica si altora fisa…Stiu cum e sa mergi cu valul si la un moment dat sa te intalnesti cu o solutie siiimpla, simpla…si sa-ti spui: „ba, ce fraier am fost ca nu m-am gandit la asta!”

    • Si, by the way, eu am incercat toamna asta cu merisoare la deshidratator. Am zis sa-mi fac eu, merisoarele mele, fara zaharul nelipsit in cele de cumparat. Nu mi-a iesit figura. A mers deshidratarorul zile in sir, cu ceva pauze. Iar la sfarsit tot mi-au fermentat. Le-am bagat in aparat asa cum se aflau, bobite intregi. Dar cred ca zeama aia incurca. Daca stau sa ma gandesc, merisoarele de cumparat sunt strivite, cred ca sunt sparte si scurse cumva. O sa incerc si asa.

      • Eu nu am mai gasit merisoare, cred ca le-am ratat pe anul asta. Treaba aia cu sucul chiar ma tenta tare, mai ales ca asa in borcan, tot consumand si punand la loc apa, ar fi trebuit sa tina cateva luni …

    • De la macese clar nu…perisorii aia care raman sunt lipiciosi si nesuferiti. Ma gandesc sa nu supere, sa nu irite pielea.
      Cojile si samburii de catina ar putea fi pusi. Trebuie sa incerc in cantitate mica, sa vad daca nu zgarie, etc.
      N-am primit nici un feed-back legat de sapunul cu struguri de la nimeni. Tie ti se par OK particelele alea de samburi prin sapun? Nu te zgarie? Si la cel cu sare de Himalaya mi se pare un pic prea aspra „exfolierea”
      Mie cel mai mult ca sapun exfoliant imi place acela cu tei si exfoliant vegetal din samburi de caise. Si cele cu mac. Semintele/particulele sunt uniforme, nu agreseaza.

  2. Eh, eu ma rasfat cu cel cu unt de cacao si cacao pentru vergeturi – ala chiar e un deliciu. Sapunul cu struguri nu l-am incercat si l-am pus la pret de cinste in colectia frumos mirositoare din dulap.
    Oricum, tot ce am incercat pana acum mi-a placut.
    Cum voi incerca sapunul cu samburi iti voi spune parerea mea:)

  3. Pai nu eu am luat din ala cu struguri?? de care ziceam ca parca miroase a trandafir? Daca despre el e vorba, pot sa spun eu ca mi se pare excelent! Si ca textura, e si cremos si exfoliant in acelasi timp.

Lasă un răspuns

