Pasta de dinti aproape perfecta :-)

Stiu ca multi din cei care imi rasfoiti blogul ati fost atrasi de ideea unei paste de dinti naturale.  Stiu de asemenea ca v-a descurajat un picut faptul ca pasta de dinti prezentata anterior nu are consistenta celei cu care ne-am obisnuit de la supermarket, ca nu face spuma…in plus, mai e si greu de aplicat, trebuie extrasa din borcanel.

Am incercat sa rezolv cumva toate lucrurile astea, asa ca am folosit de data asta o reteta imbunatatita si un recipient care permite o aplicare usoara, igienica.

Ingredientele de baza sunt tot cele consacrate:

  • carbonatul de calciu, care este potrivit pentru o curatare temeinica dar neagresiva;
  • bicarbonatul de sodiu – usor abraziv, ajuta si la albirea dintilor;
  • glicerina vegetala;
  • apa.

Pe linga acestea am mai pus un pic din urmatoarele:

  • guma xantan– face compozitia mai legata, un pic elastica;
  • 1 % (1 gram pentru toata compozitia din recipient) de betaina de cocos – care ii asigura o spumare usoara. Imi inchipui ca nu prea stiti care-i treaba cu betaina asta, ce-o fi ea? Este un ingredient sigur de folosit in proportia indicata, este inclus in multe paste de dinti naturale;
  • tinctura de propolis cu rol antibacterian, tine la distanta cariile.

Conservant nu are pentru ca nu contine decat foarte putina apa, are multe ingrediente cu rol antibacterian (tinctura de propolis, uleiurile esentiale); in plus, recipientul cu vacuum asigura folosirea fara a contamina produsul.

Am (sperat) apreciat eu ca gustul dat de propolis nu o sa deranjeze copiii mofturosi (se simte destul de discret), asa ca la toate cele insirate mai sus am adaugat si extract de caise. Asta ar fi varianta pentru copii. Cred ca am mai putea incerca si cu ulei esential de portocale sau mandarine.

La varianta pentru adulti am adaugat ulei esential de menta. Pentru adulti e mai larga paleta de uleiuri esentiale de folosit. Putem opta intre : fenicul, anason, lemn dulce, lamaie, salvie, menta. Sau le putem combina.

Curata incredibil de bine, nu e abraziva; un mic dezavantaj-mi se pare mie ca usuca un pic buzele, dar un strugurel rezolva problema.

Cam asta e.

Si stiu ca o sa fiti curiosi legat de pret. Depinde de ingredientele cu care doriti sa particularizati produsul , dar  grosso-modo ar fi cam 18-20 de lei/100g-cat incape in recipient. Flaconul (inclus in pret) e destul de scump (6.5 lei), dar partea buna este ca odata golit il putem curata, steriliza si reumple fiecaruia in parte.

Un week-end placut tuturor!

8 thoughts on “Pasta de dinti aproape perfecta :-)

  1. Pe mine nu m-a deranjat lipsa spumei😀 Repet, nu stiu ce varianta de reteta ne-ai dat sa testam, dar a fost bestiala!!! Daca flaconul este de la elemental, cumpara si pt noi 2 recipiente cand mai faci vreo comanda de la ei. Ma gandesc ca asa are si Ady flaconul lui cand pleaca din Bucuresti😀

    • Eu cred ca v-ar placea si asta. E mai „legata” si mai „prezenta” in timpul periajului decat cea pe care ati incercat-o; la cealalta parca spre sfarsit ajungi sa freci dintii cu periuta goala. Ma rog, o sa-mi spui parerea ta dupa ce incerci si varianta noua.

      • Vreaaaaaau! ieri😀
        Ma bucur daca ai imbunatatit! noua ne era ok si varianta … cum ai scris tu🙂 dar daca e mai „legata” si mai „prezenta”, e cu atat mai bine, mai ales pt copii.
        Hai ca te-asteptam de o luna cu asta pt copii, cu recipientul ei smecher cu tot!🙂

  2. Mi s-a terminat pasta de dinti…aproape in acelasi cu timp cu cea veche a lui Adi… Motivul? Le-am lasat pe ambele la vedere si el se spala mereu „cu aia, prima…” Cred ca „prima” era mereu a mea :))
    Deci, una bucata pasta de dinti – varianta pt mine, te rog😀

    P.S. Cremele au fost apreciate, iar saounul lichid cu cafea e super😉

    • Deci de-aia zicea Adi ca tot vrea sa-i pun mai multa menta cand l-am intrebat la ultima intalnire daca i se pare suficient de mentolata pasta…ca el de fapt se spala cu a ta, care era mai potolita :-)))
      Oricum, o sa-i pun chiar mai multa.
      Vorbim, poate rezolvam chiar maine, ca mai am niste drumuri.

Lasă un răspuns

