Sapun lichid pentru igiena intima

De mult mi-am propus sa fac un astfel de sapun. Cu gandul acesta am cules asta-vara codita soricelului. Nu stiu daca va mai amintiti, ca m-am laudat si-atunci cu „prada” intinsa la uscat:

Planta aceasta simpla si nepretentioasa contine substante antiseptice care ajuta la prevenirea si tratarea candidozelor vaginale ce pot aparea din pricina stresului, a dezechilibrelor hormonale provocate de sarcina ori datorate altor cauze.

Am cautat sa rezulte un sapun bland, care sa nu perturbe flora si ph-ul zonei cu pricina. Lucru care nu e tocmai asigurat de un sapun solid, fie el si natural. Sapunurile solide au un ph nepotrivit igienei zonei intime ( sapunurile mele se invart in jurul valorii 8) si pot aparea senzatii suparatoare de usturime.

Daca la sapunurile solide nu prea avem cum sa ajustam cu foarte mare precizie ph-ul, in cazul sapunurilor lichide putem face astfel incat sa obtinem un ph de 5-5,5, cat ar fi indicat pentru un sapun dedicat igienei intime. Nu stiu daca are rost sa intru in detalii; in mare treaba sta asa: neutralizam in parte aciditatea bazei lavante cu ajutorul acidului lactic, care este un produs de origine naturala, obtinut din fermentarea glucozei. Acidul lactic ingrijeste si hidrateaza la randul sau pielea.

Am folosit ca baza lavanta un tensioactiv pentru piele sensibila (potrivit inclusiv copiilor si bebelusilor) de la Mayam. De origine naturala, derivat din ulei de cocos si porumb.

La care am adaugat:

  • decoct de codita soricelului;
  • acid lactic;
  • uleiuri esentiale de tea tree si lavanda – ambele au efect antibacterian si sunt compatibile chiar si cu pielea sensibila;
  • extract din samburi de grapefruit pe post de conservant. Produsul va avea atfel o valabilitae de 3 luni.

Asa arata odata definitivata „combinatia”:

Si asa arata transferat in recipient:

Ma declar multumita. Nu agreseaza in nici un fel, ba chiar calmeaza, lasa o senzatie de „bine”. Face spuma atat cat trebuie. E destul de „economic”, in sensul ca e suficienta o cantitate mica pentru a face treaba. Mie imi place foarte mult si mirosul, mi se pare ca se simte si mireasma amaruie de codita soricelului in formula, pe linga lavanda. Dar, ma rog, eu sunt fan miresme amarui gen pelin, tufanele, etc.

Precizari pentru interesati (deja au apaut cativa); as vrea sa inlatur eventualele false asteptari. Mie imi place asa cum e, dar stiu cat de diferite sunt gusturile:

  • Sapunul nu este foarte vascos, curge destul de usor. Trebuie dozat cu atentie;
  • Nu este foarte spumos, cu toate acestea curata bine. Se pune o cantitate mica, apoi se maseaza, dupa care se indeparteaza cu multa apa.

Eu sunt dispusa sa trec peste aceste „neajunsuri” de dragul unui produs natural, care chiar simt ca face bine.

Costul este 25 lei/150 ml.

Si daca tot am inceput cu sapunurile lichide cred ca o sa ma apuc in curand si de un sampon pentru copii; samponul solid pisca daca intra ceva clabuc in ochisori…iar copiii nu stau intotdeauna foarte potoliti la baie. Asa ca un sampon cu un ph mai mic ar preveni eventualele „lacrimi”.

2 thoughts on “Sapun lichid pentru igiena intima

  1. Mi se pare fenomenala ideea, si absolut… necesara. Sapunurile celelalte, chiar daca sunt naturale, pot irita zona respectiva, pe cand unul special, asta e mare lucru. Imi place foarte mult ca esti „neobosita” si vii mereu cu idei si produse noi. La mai mare!

Lasă un răspuns

