Asteptand Craciunul

Ca in fiecare toamna, am senzatia ca nu m-am bucurat suficient de vara, ca mi-a scapat cumva printre degete. Ca vine frigul prea repede…of! si iar trebuie sa rearanjez sifonierul, sa scot cojoacele la indemana. Ca iar s-a terminat cu legumele bune si nu m-am saturat de dovlecei, de piersici, de ciorba de rosii proaspete.  Ca iarasi a trecut anul. Nu zic, imi place si toamna nespus de mult, cu toate culorile si florile ei cu miresme amarui. Dar, totusi, cand a trecut vara? Si anul?

Ei, dar sunt si unii care se bucura ca vine sfarsitul anului.  Ati vazut de cand au inceput supermarket-urile sa puna pe rafturi globulete si beteala si toate cele pentru Craciun?

Pentru mine Craciunul acesta va fi chiar special pentru ca atunci se implineste un an de cand mi-am scos sapunurile in lume. Anul trecut prietenii mei au primit cosulete cu sapun  (pe atunci nu stiam ca i se va lipi in coada si un „bun” :-)) Si datorita darurilor astora povestea cu sapunul a luat amploare. Pentru ca prietenii m-au incurajat sa ma extind. Multumesc.

Anul asta voi avea de facut multe daruri, deci… m-am pregatit din timp. Sapunurile au nevoie de cel putin 4 saptamani de uscare, asa ca zilele astea am scos din forme si taiat mai multe variante.

Cum ar fi:

  • Poienite de munte, cu floricele. Cu lapte de capra si geraniu, despre care am tras eu concluzia ca este faimosul drushaim, de care punea mama cate-o frunza, deasupra dulcetii, inainte sa lege celofanul. Pe linga geraniu mai are si salvie si anason, iar combinatia mi se pare mie ca seamana destul de bine cu mirosul poienitelor de munte, intesate de garofite din acelea mici:

  • Floricele, cu lapte de capra si lavanda. Pe astea le stiti. Le-am refacut exact asa cum cunoasteti reteta:

  • Sapun cu rozmarin. Asta e nou. Cu efect detoxifiant, usor exfoliant din pricina ca pe linga ulei esential si ceai de rozmarin mai contine si planta de rozmarin maruntita. Verdele-oliv se va mai deschide pe masura ce sapunul se usuca:

  • Samponul binecunoscut, cu urzica, patchouli si ylang-ylang.

  • Sapunul pentru copii, ingrijirea tenului si pentru piele sensibila, cu lapte de capra si galbenele. Simplu, neparfumat. Am facut doua transe, ca stiu ca dispare repede. Acesta e cu ultimele galbenele culese din curte:

  • Acesta e cu galbenele de la plafar. Pe langa petale, in pungutele „de cumparat” mai gasim si mici betisoare din tulpina plantei, seminte de galbenele, etc. Am dat la o parte impuritatile mai mari, dar cred ca nici Cenusareasa n-ar fi izbandit sa separe petalele de restul. Ca sa compensez pentru calitatea mai slaba a galbenelelor am pus de 5 ori mai multe decat in sapunul de mai sus (haha, poate c-am exagerat un pic, dar chiar nu cred ca strica):

  • Sapun cu pelin si busuioc. Si „fratii” acestuia au zbrat rapid din ladite, asa ca l-am refacut. Cu mai multa planta macinata prin el, pentru virtutile ei antibacteriene, antimicotice si pentru efectul exfoliant:

  • Copacei, cu lapte de capra si anason:

  • … si  „Menta, vanilie si mac”:

Deocamdata atat. Mai am in tolba si alte sapunuri pe care n-am mai apucat sa le pozez, plus alte idei pe care vreau sa le pun in practica.

As mai face un sampon in care sa pun si pulbere de urzica, pe linga ceai. Ma gandesc ca ar avea efecte mai bune de calmare a mancarimilor scalpului, de ameliorare a matretii, de stimulare a cresterii firului de par.

As mai face si unul cu infuzie de shikakai. Eram tare nerabdatoare sa incerc pudra asta; citisem ca pur si simplu ar trebui aplicata pe par o pasta formata din planta maruntita si apa fiarta si n-ar mai fi nevoie si de sampon. Masezi pielea capului, clatesti si gata. Ei, planta era macinata cam mare, s-a mai si umflat de la apa fiarta, de-abia am scos-o din par. Plus cada, prosopul, halatul de baie numai pulbere de shikakai. Deci experienta a fost cam „messy”. Parul chiar a stralucit, e clar ca planta contine multe substante benefice podoabei capilare, dar dupa o zi a trebuit sa ma spal pe  cap pentru ca la radacina se vedeau urme de grasime . Deci cred ca pulberea asta ar fi ok pusa intr-un sampon, alaturi de alte ingrediente care sa si curete parul si pielea capului.

Trebuie samai refac si sapunul cu tei si pudra de caise. Aveti vreo alta idee/preferinta cu ce sa-l parfumez in afara de roinita, cum a fost precedentul?

Si, fara gluma, sa stiti ca fac cele mai frumoase cosulete cadou cu sapunuri si ce va mai doreste inima, daca vreti sa faceti un dar celor dragi. Trebuie sa mai pun si poze cu astfel de cosulete…

6 thoughts on “Asteptand Craciunul

  1. Ma bucur ca ai gasit timp sa mai postezi,deja imi fac cu ochiul sapunul cu menta ,vanilie si mac,cel cu rozmarin si cel cu pelin(il stiu ca mi-ai dat mostre pt care iti multumesc foarte mult atat eu cat si sora) si daaaaaaaaaaaaaaaa pune poze cu acele cosulete pt cadouri ca trebuie sa luam din timp :))

    • Cosuletele arata toate diferit, ca sunt facute dupa dorinta fiecaruia si inspiratia mea de moment. Si de obicei le termin de aranjat si bibilit noaptea, tarziu, cand dorm piticii si nu mai am lumina sa le pozez. Sau daca le fac ziua ma grabes si iarasi n-apuc…
      Iar daca vreti cosulete pentru cadouri m-ar ajuta daca mi-ati spune din timp macar orientativ ce vreti, ca sa ma pot organiza.

      • Buna ziua! Multumesc de vizita.
        Imi puteti scrie intr-un mail ce va intereseaza, la ligiasapunbun@yahoo.com. Ori accesati link-ul din dreapta sus a blogului, wwww.sapunbun.ro si puteti pune in cos produsele dorite.
        Sau, ma puteti gasi maine la un targ pe Strada Soimus 75 (daca sunteti din Bucuresti)
        De obicei ma intalnesc cu cei care locuiesc in Bucuresti pentru a le inmana produsele; in tara pot trimite prin posta.

Lasă un răspuns

