Just a regular day

…sau cum imi trece mie timpul, fara sa fac „mare lucru”.

Seara, cand se reuneste familia, invariabil vine intrebarea sotului: „Si ce-ai facut azi?”. Iar eu deja ma incrunt si ma apuc sa-i povestesc cu ciuda ce n-am reusit sa fac…La care invariabil vine replica: „Asa esti tu, nemultumita mereu…” plus alte pilde cu pahare jumatate pline ori goale.  Ba chiar m-a sfatuit sotul sa-mi fac agenda, ca la serviciu, si sa notez in ea toate lucrurile pe care LE FAC. „Si-ai sa vezi tu ca umpli vreo 3 agende pe luna…”

Asa ca pina una alta, ma apuc sa notez aci.

M-am trezit pe la 6 jumatate; azi copiii au mers la gradinita, dupa o pauza de vreo 2-3 saptamani in care au stat acasa. Deci a lucrat mai in liniste, dar cu sentimentul acela nefiresc de casa prea goala.

Prima data m-am apucat de crema Clarei. E o crema de scutec cu unt de shea, ulei de galbenele, ulei de migdale, vitamina E, oxid de zinc, ceara de albine naturala si extract pur de galbenele (ultimele doua ingrediente apar in poza, alaturi de crema):

Dupa aceea am „umplut” borsul. Nu stiu daca sunteti familiari cu termenul, pe la noi asa se denumeste operatiunea de amestecare a taratelor de grau cu hustile, leusteanul uscat, apa…ma rog…ingredientele necesare pentru obtinerea borsului de casa. In cateva ore, cat m-am mai invartit eu prin casa, am si avut gata licoarea respectiva, trebuincioasa pentru comanda culinara primita de la sot: varza calita… Deci, nu e mare filosofie cu borsul asta, se face usor, nu merita sa folosim lichidul acela indoielnic ambalat la plastic, care nu s-a intalnit cu taratele de grau in viata lui si care se vinde sub eticheta de „bors”…ba, ca sa fie mai apetisant, i se mai zice si „natural”…sau ca la bunici…sau mai stiu eu cum…Si se face si repede; vorba bunica-mii: „pana vine mosul de la peste, gata si borsul se acreste!”. Deci, asa arata borsul adevarat:

Apoi mi-am facut repede o masca de par. Eu am parul lung de cand ma stiu, cu cateva pauze in care a trebuit sa-l scurtez pentru ca pur si simplu nu-mi mai ajungea timpul sa-l ingrijesc (ma refer la perioadele imediat urmatoare nasterii copiilor). Acum parca mi s-a urat de atata par lung si mi s-a pus o pata mare de tot sa-l tund mai scurt decat l-am avut vreodata. Pina una alta il hranesc…Am pus din ochi uleiuri care stiu ca fac bine parului (argan, cocos, ricin + cateva picaturi de ulei esential de tea tree si ylang-ylang). Dupa care  am frictionat pielea capului, m-am legat la cap (fara sa ma doara :-)) cu un batic (ca oricum nu ma vedea nimeni :-)) si mi-am continuat treburile.

Am framantat paine si aluat pentru o tarta cu branza dulce si stafide, care au iesit mai tarziu din cuptor si au aratat astfel:

Painea e dupa reteta bunicii, framantata cu mana si inchinata la sfarsit🙂. Eu nu sunt credincioasa…dar asa am vazut la ea si fac asta dintr-o placuta aducere aminte.

Tarta e cu blat ca aici , cu branza amestecata cu ou, smantana, stafide si zahar…ochiometric. Un fel de cheese cake mai neaos, fara Philadelphia si blat de biscuiti. Dar buna si ea.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Si am varat si varza la cuptorul care tocmai se vacantase:

Si am zis ca daca tot trebuie sa fac baie ca sa-mi scot uleiurile din par apai sa ma destrabalez de tot si sa-mi prepar si un scrub cu unt de cacao si cu zahar brun. Ar fi prima oara cand incerc asa ceva. E super usor de facut, nu e nevoie de cantitati exacte, ci doar de ingrediente de calitate. Eu am pus: unt de cacao de prima presa, care miroase de-ti vine sa-l mananci; ulei de sanziene preparat de mine -si el miroase super; zahar brun cu granulatie mai fina, ca mie nu-mi place exfolierea „brutala”; un pic de vitamina E si un pic de amidon de porumb. Si daca ma multumeste combinatia apoi o sa strecor  si niste borcanele cu astfel de scrub in cadourile de Craciun ale prietenelor.

Gata, am incheiat. Sper sa nu va starnesc pofte si sa ma injurati. Eu va invit si la masa daca vreti (Alina, chiar n-am glumit cu varza!)

Dar sotul n-a avut dreptate: tot nu sunt multumita… Ei, mai e pina diseara!….

4 thoughts on “Just a regular day

    • Buna Ligia…asta e programul pe vreo 2-3 zile?! .. eu asa sper!
      Mie una mi-ai dat niste idei si iti multumesc pentru asta…iti spun ce mi-a reusit!

Lasă un răspuns

