PRO…propolis

Nu e balbaiala, e pledoaria mea pentru utilizarea propolisului🙂

Oricat de ahtiata as fi dupa tot ce inseamna hrana, ingrijire, remedii naturale, etc.  tot mi se  intampla uneori sa ma urnesc mai greu in adoptarea/incercarea unei solutii castigatoare din toate punctele de vedere.  Stiam, de exemplu, ca propolisul face minuni, ca e cel mai puternic antibiotic natural. Ca te poate tine departe de virusi ori scapa de micoze indratnice. Ei bine, stau cu bunatate de propolis in frigider de acum un an, de pe vremea cand era floarea-soarelui inflorita, si n-am fost in stare decat luna asta sa prepar minunata tinctura de propolis.

Tinctura de propolis

M-a ajutat si Matei cand a venit vorba de turnat in sticlute…ii placea la nebunie palnia aia micuta…El e foarte interesat tot timpul de ce fac eu, cere mereu explicatii…l-am surprins jucandu-se de multe ori de-a „facutul sapunului”…”Acum adaugam niste ulei de migdale…ne mai trebuie niste ingrediente…” Mi-as dori mult sa se prinda de el astfel de taine si obiceiuri, asa, din joaca, pe linga cuvinte surprinzatoare pentru un baietel de 4 ani si jumatate.

Nici nu stiu cu ce sa incep…cu cat de usor se face tinctura sau cu cat de bine ne poate ea face? Hai sa va spun ce probleme am rezolvat noi, in familie, datorita ei:

1. O micoza cu pitiriazis versicolor.  E una din ciupercile alea prezenta pe pielea oricui; la multi ramane doar prezenta, fara sa deranjeze in vreun fel; la altii mai stresati ori cu sistemul imunitar incercat poate sa dea mari batai de cap; apare ca un fel de intertrigo, pe la cute, favorizata de umezeala si caldura; la femei e intalnita, de obicei, sub sani dar poate aparea si pe spate, umeri, brate, etc. Sunt niste bubite extrem de mancacioase…ursul Baloo era mic copil cand se scarpina cu trunchiul de copac…In perioadele de varf ale mancarimii bubitele sunt rosii. Cand se mai domolesc raman ca niste pete maronii…care cand ti-e lumea mai draga iti pun iarasi pielea pe foc…si tot asa ani la rand…Ma rog, am observat asta la 3 persoane apropiate mie. Uratenia asta, odata aparuta, nu a trecut cu niciun medicament ori unguent prescris de doctor; ba din contra, tratamentul a enervat bubitele si le-a facut sa se intinda si mai mult.

Daca va confruntati cu ce-am insirat aici incercati, va rog, si remediul acesta: ungeti de doua ori pe zi zona afectata cu tinctura de propolis.  Puteti aplica tinctura chiar de mai multe ori pe zi, ajuta la calmarea pruritului. Atentie, tinctura pateaza, asa ca folositi niste haine de sacrificiu. Dupa prima saptamana veti vedea deja o imbunatarire vizibila. Dupa inca o saptamana petele maronii incep sa paleasca. Pentru mai multa siguranta eu zic sa mai continuati inca doua saptamani cu aplicarile, macar o data pe zi. Asa am facut noi si i-am pus cruce blestematei. Nici nu mai speram.

2. Ciuperca aceea responsabila de mirosul urat al picioarelor, denumita si piciorul atletului. Extrem de neplacuta. Poti sa te speli de o mie de ori pe zi pe picioare, tot degeaba. Nu mai detaliez, cred ca stiti despre ce e vorba. Ei, si asteia ii venim de hac tot cu tinctura de propolis, aplicata dimineata si seara, macar 2 saptamani – cel mai bine o luna. Cate o picatura in fiecare spatiu dintre degetele de la picioare.

3. Dureri de gat. De fapt dureri de gat prevestitoare de raceala. Pe astea le-am rezolvat cu cateva ceaiuri caldute de tei in care am adaugat cateva picaturi de tinctura.  Adica am baut ceaiuri cu propolis seara si deja de dimineata viroza luase un curs descrescator. Noi nu suportam un gust prea puternic de propolis, asa ca punem maxim 4-5 picaturi la o cana de 250 ml. Vedeti cum va place: daca suportati o concentratie mai mare -bine; daca nu, beti mai multe ceaiuri diluate.

N-am probat  pe pielea noastra (ca nu avem probleme cu acneea) dar tind sa dau crezare si faptului ca solutia de apa calduta si tinctura de propolis ajuta la tratarea tenului impur, acneic. Cel putin ne fereste de suprainfectarea cosurilor.

Tinctura de propolis costa o nimica toata  (in jur de 10-13 lei/30ml) si o puteti gasi la plafar; pina sa-mi prepar eu am cumparat una de la Dacia Plant, mie mi se pare de incredere firma asta.

Daca aveti o sursa de propolis si vreti sa va preparati singuri – nimic mai simplu: intr-o sticluta bruna puneti 20 de grame de propolis maruntit cu 100g de alcool de 96 de grade (cred ca merge si cu palinca :-)). Ca sa puteti faramita propolisul mai usor e bine sa-l tineti in prealabil la frigider, isi mai pierde din elasticitatea aceea specifica rasinei si devine mai casant. Oricum, cel mai bun mod de pastrare a propolisului e la frigider, asa ca sunt cam redundanta…

Tinctura de propolis

tinctura de propolis

Dupa aceea lasati la macerat timp de doua saptamani; mai agitati din cand in cand sticluta. Cand s-a scurs timpul strecurati prin tifon (strat triplu)  si puneti in sticlute mici (eu, care sunt adepta reciclarii am sterilizat sticlutele de la uleiurile esentiale folosite si am pus doar capace noi)

Citisem pe undeva ca tinctura de propolis de calitate nu se imprastie imediat odata ce e pusa intr-un lichid, ci intarzie pentru mult timp la suprafata acestuia. I-am facut proba…asa face si a mea!

Deci, am materie prima pentru pasta de dinti aproape perfecta :-)…

Si de-acum incolo o sa caut sa nu ne lipseasca macar cateva picaturi pe zi strecurate in ceai, sucuri de fructe, chiar in paharul de apa baut dimineata, pe stomacul gol… Ar fi pacat…

3 thoughts on “PRO…propolis

  1. Buna ziua! Referitor la pitiriazis versicolor, se vindeca usor si frumos cu uleiul de ricin.Face minuni si in cazul negisorilor care apar in zona gatului la persoanele in varsta. Sanatate!

Lasă un răspuns

