Noutati

Sau incercari pentru noi variante de sampon solid si deodorant solid.

Legat de probleme cu parul multa lume mi se plange; mai nimeni nu-i multumit de cum se comporta propria-i podoaba capilara. Si nimeni nu mai stie ce sampon sa mai incerce. Nu-s bune nici „alea scumpe”, nici alea de supermarket.

Sunt persoane multumite de sampoanele solide naturale. Altii n-au rabdare cu clatitul cu apa si otet. Sau n-au gasit inca un sampon solid pe potriva. Adevarul ca e mai complicat cu sampoanele astea solide; e nevoie de perseverenta; cand incepi sa folosesti asa ceva ai senzatia ca parul se ingrasa prea repede; scalpul se obisnuieste mai greu cu naturalul.

Totusi nu trebuie sa ne asteptam la minuni de la vreun sampon. Parul reflecta foarte bine traiul nesanatos si mai ales stresul.

E destul de greu sa am o gama de sampon solid care sa mearga pe atat de multe tipuri de par (unul are par gras si varfuri despicate,altul  matreata uscata, altul dermatita seboreica, altul-slava Domnului!- par normal). Asta in conditiile in care nu poti sa faci doar cate unul-doua sapunuri atunci cand trebuie sa astepti o luna sa se incheie procesul de saponificare si de uscare.

Asa ca m-am apucat sa mai citesc si despre alte posibilitatide fabricare a samponului. Si am gasit una, pe baza de cocosulfat de sodiu (este o tensida solida derivata din uleiul de cocos). Metoda permite o particularizare mult mai usoara a produsului. Practic poti imbina ingrediente care sa mearga pe specificul fiecarui tip de par si de scalp. Poti sa faci cantitati mici si produsul este gata de folositde pe o zi pe alta.

Acum sunt in incercari.

Acesta este primul sampon solid realizat cu noua metoda:

Sampon solid cu urzica, chimen negru si lamaie

Este destinat scalpului gras, iritat. Contine pudra de urzica (cu rol calmant), ulei de chimen negru (cu rol purifiant, antiseptic, antimicotic), ceai de rozmarin, ulei esential de lamaie (cu rol astringent, degresant; asigura stralucire parului).

Imi place faptul ca spumeaza foarte bine, are putere de curatare (spre deosebire de samponul solid realizat prin saponificarea clasica, care poate pare ca sufera un pic la acest capitol). Si miroase tare bine. O sa vedem cum se comporta in timp.

O bucata va mai merge si la sotul Adinei, sa vedem ce zice-ce zice🙂

 

Si incercarea numarul doi este alt tip de deodorant solid. Sunt foarte multe persoane multumite de cel pe care il am deja in oferta; doar putini de tot nu s-au impacat cu el: fie nu le-a priit vreun ingredient (de exemplu au fost 2 persoane sensibile la cele cu ulei de roinita), fie nu s-au impacat cu textura lui granuloasa, voiau ceva mai fin.

Ei, asta am incercat. Ceva mai fin, nu atat de granulos.

Asa ca am folosit de data asta untul de cacao, care este mai dur, spre deosebire de cel de shea (folosit la celalalt deo). Plus o ceara mai dura, care sa lege mai bine compozitia, respectiv ceara de candelilla. Plus piatra de alaun, care este un mineral natural cu proprietati antiibacteriene. Plus uleiuri esentiale: in cazul deodorantului de mai jos am folosit ulei de grapefruit. Si am scos bicarbonatul si amidonul din schema. Asa arata:

Deodorant natural cu unt de cacao, piatra de alaun si grapefruit

Se intinde bine, este cremos; pare si eficient. Miroase bine; se simte si mirosul de cacao pe langa cel de grapefruit.

Il mai testez cateva zile si va zic ce-a iesit.

 

2 thoughts on “Noutati

  1. Astept, cu nerabdare, vesti de la sotul Adinei!😀
    Marturisesc si eu ca, pe cat eram de incantata de samponul cu neem, pe atat de repede m-am desumflat, vazand cat de repede mi impartea parul in suvite, si-mi accentueaza si mai tare „chelia”. Altfel era incredibil, stralucea de sanatate, pielea capului era curata si se carlionta asa frumos parul … daca n-as fi avut parul rar, mi-ar fi placut maxim.
    Si deo pare super, pot doar sa-mi imaginez mirosurile🙂 Inca mai am din cel solid, cred ca ma mai tine cateva luni, si chiar il fol zilnic😀

  2. Sunt fanul declarat al samponului cu urzica. Daca parul meu e mai putin pretentios, proba de foc a fost „coama” deasa si lunga a fetitei mele. „Verzaciunea”, cum ii spune Silvia, face mult clabuc, spala bine si mai ales se clateste usor de pe par, (fara otet). Dupa uscare zici ca parul e viu, asa arata.

Lasă un răspuns

