Unguente bune la toate

unguente naturaleM-am laudat in mai multe randuri ca am fost harnica si mi-am adunat cat am putut de multe plante medicinale vara asta. Pe-aici, pe-aici ori pe-aici.

O parte le-am intrebuintat pentru maceratele uleioase: musetelul, galbenelele, cimbrisorul, pelinul si sanzienele.

Langa aceste macerate concentrate si bune, obtinute cu ulei de masline extravirgin si ulei din samburi de struguri, n-am mai adaugat decat un pic de ceara de albine, un pic de vitamina E, cativa stropi de ulei esential,  le-am incalzit usor la bain marie si-am obtinut niste unguente simple, de avut la indemana oricand. Toate se pot folosi in nenumarate situatii: pentru orice zgarietura, eczema, suferinta a pielii; pentru buze crapate, piele uscata, calcaie, coate, maini; pentru masajul oricarui tip de piele, chiar si al bebelusilor; pentru prevenirea iritatiilor de scutec. Intr-un cuvant, unguentele astea sunt niste variante mai dichisite, mai curate si mai eficiente ale celebrei alifii cu galbenele de prin plafare. Pe care o stim cu totii, nu-i asa?

In plus fata de ce-am enumerat mai sus, fiecare unguent in parte mai are si anumite intrebuintari specifice:

– cel cu sanziene si ulei esential de dafin este un bun adjuvant in tratamentul plagilor psoriazice, pentru atenuarea petelor si cicatricilor; este antiinfectios, calmant;

-cel cu pelin si galbenele poate fi folosit pentru masajul picioarelor umflate, cu circulatie periferica proasta, cu varice; este bun cicatrizant pentru orice rana usoara, calmeaza ciupiturile;

-unguentul cu musetel, cimbrisor si ulei de eucalipt e util in masajul tamplelor in caz de migrene; poate fi aplicat in strat subtire pe piept (chiar si la copii) pentru decongestionarea cailor respiratorii; este antiseptic, antimicotic, cicatrizant;

-unguentul cu 5 plante reuneste calitatile tuturor maceratelor.

Daca as avea o bagheta magica i-as face pe toti oamenii la fel de simpli, buni si folositori ca burienile astea de leac.

Unguente naturale cu plante si ceara de albine unguente naturale unguente naturale

2 thoughts on “Unguente bune la toate

Lasă un răspuns

