Gogosi la cuptor

Gogosi la cuptor

M-am trezit dis-de-dimineata  cu „as manca ceva bun” in cap.

Voiam un dulce simplu, ceva de regasit in repertoriul culinar al oricarei bunici care se respecta.

Gogosi!!!!

Numai ca n-am avut chef sa-mi afum bucataria, parul si sa inghit uleiul ala ars si le-am facut la cuptor, inspirandu-ma, bineinteles, dupa o reteta a Laurei Adamache.

Am luat 450 de grame de faina, 80 de grame de zahar brun, 100 de grame de unt de cocos topit (am inlocuit untul de vaca prevazut in reteta), 225 de grame de lapte, un plic de drojdie uscata, niste extract de vanilie si un praf de sare.

Am facut aluatul, am asteptat sa creasca frumos, l-am intins, am decupat gogosile, dupa care le-am mai lasat vreo jumatate de ora la crescut, acoperite de un prosop.

Cand s-au trezit intr-un final dragutii de copii care stau acasa de la inceputul anului, din cauza de varicela, mirosea deja a gogosi. Cred ca de-aia s-au trezit de fapt…i-a luat mirosul de nas, ca in desene animate…

(am sarit peste tavalitul gogosilor prin unt si presaratul lor cu zahar pudra, cum spune reteta de unde m-am inspirat…e suficient unt si zahar oricum)

Inca o reteta din seria celor probate de mine, despre care cred ca merita incercate si de voi pentru ca sunt simple si rapide. Si buuuune!

Gogosi la cuptor

3 thoughts on “Gogosi la cuptor

  1. Maaaaama cum arata!!!!
    Sunt ok si dupa ce se racesc, a doua zi sau ceva de genul asta?
    Am incercat si eu ca-mi plac tare gogosile, dar mi-au iesit cam fade si a doua zi erau pietroi, da’ le-am insiropat putin si le-am facut „papanasi”🙂
    Sper sa scape usor cu varicela, la ai mei a fost la extrema: dra 3 bube si abia a simtit-o, frate-su un milion de bube si-i plangeai de mila cum se simtea saracul, iar sotul cat amanoi, inmultit cu 10 la un loc🙂

Lasă un răspuns

