Cum m-am apucat eu sa fac sapun „la rece”

Intai si-ntai am vazut o emisiune la TVR2 cu o doamna care reusise sa isi faca o afacere din asta, ea si sotul ei. Habar n-aveam ca se poate face in casa si altfel de sapun decat am vazut la bunica, in copilaria mea, cu untura de porc si soda si pelin adunat de pe lunca. Fiert indelung in cazan.

Pai si m-am apucat sa cercetez problema pentru ca mi-am zis ca trebuie neaparat sa fac si eu sapun dintr-asta care nu se fierbe si pastreaza intacte proprietatile uleiurilor folosite. Trebuia sa fac asta pentru ai casei mele, mai ales ca toti suntem obrazuri fine si suferim de dermatite atopice. Traiasca internetul! Informatie garla, oameni care impart cu generozitate retete, experiente, informatii. Mai ales pe site-uri straine. O sa pun si in pagina mea cateva blog-uri care-mi plac, sa vedeti la ce nivel de arta se poate ajunge cu sapunaritul asta.

Mi-a iesit din prima un fel de sapun de Castilia imbogatit cu ulei de ricin pe care l-am folosit cu succes si ca sampon. Ce sa mai, de prin iunie anul trecut, de cand cu prima incercare, ma spal pe cap numai cu sapun de-al meu si sunt foarte multumita. Trebuie numai sa adaug in apa in care se limpezeste parul o lingura de otet ca sa indeparteze toate urmele de sapun. Otetul da stralucire parului si mirosul se pierde foarte repede.

Dupa aceea am tot imbogatit reteta, adaugand in loc de apa ceaiuri de plante , lapte de orez, de ovaz, de capra; cu sucuri de fructe inca n-am incercat.

De Craciunul trecut bineinteles ca sapunuri am daruit prietenelor mele. ( Din pacate n-am reusit sa le intalnesc pe toate…timpul asta a intrat intr-un sac si sacul e legat la gura.)

Si prietenele astea ale mele m-au incurajat. Ce m-as face fara ele? Multumesc Ileana, multumesc Tami, multumesc Madi, multumesc vara-mio…Si mi-au zis sa „fericesc” mai multa lume cu sapunul meu. Si o sa le ascult.

Stiu ca nu o sa inventez eu nimic nou in domeniu. Stiu ca exista deja pe la noi multe persoane care fac sapunuri minunate si le vand cu succes. Dar as fi bucuroasa daca in cercul meu, datorita mie, o sa le pice si altora fisa ca se poate renunta la minciunile  frumos ambalate de la supermarket si ca putem folosi un sapun facut numai din ingrediente prietenoase.

Un gând despre „Cum m-am apucat eu sa fac sapun „la rece”

  1. Pingback: Crema de protectie solara, unguent pentru zona scutecului si balsam repelent de insecte. NATURALE :-) | Sapun bun

Lasă un comentariu